مراکز خرید گرجستان

۳ تیر ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۵۱ 12 دقیقه

گرجستان کشوری در قفقاز اوراسیاست که در همسایگی آن دریای سیاه، کشور روسیه، ترکیه و آذربایجان قرار گرفته‌اند. این کشور در حدود 70,000 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت تقریبی آن 4میلیون نفر است. یکی از ویژگی‌های جالب گرجستان، قرار گرفتن آن در دو قاره اروپا و آسیاست که باعث شده است تا به یکی از قطب‌های گردشگری در دنیا تبدیل شود. گرجستان از نظر آب‌وهوایی نیز بسیار دلپذیر است؛ برخی از نقاط آن به دلیل نزدیک بودن به دریای سیاه، مه‌آلود و بارانی و بخش‌های شرقی خشک‌تر و کم‌بارش‌تر هستند. در این منطقه اماکن تاریخی، طبیعی و مراکز خرید زیادی قرار گرفته‌اند که مسافران در روزهای اقامت خود به آن‌ها سر می‌زنند. ما هم در این مطلب  از راهنمای سفر به گرجستان قصد داریم به معرفی تعدادی از این مجموعه‌های فروشگاهی بپردازیم و اطلاعات کاملی را درباره آن‌ها ارائه دهیم:

بهترین مراکز خرید گرجستان را بشناسید...

برای معرفی بهترین و ارزانترین مراکز خرید گرجستان، مجموعه‌هایی را نام خواهیم برد که بیشتر مسافران، چه در سفر به صورت شخصی و چه با استفاده از تور گرجستان ارزان، آن‌ها را برای خرید انتخاب می‌کنند. در میان این اسامی مراکز خرید ارزان و گران‌قیمت قرار دارند؛ بنابراین با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید:

مرکز خرید ایست پوینت | East Point

east point

(مرکز خرید ایست پوینت)

در میان پاساژهای گرجستان، اولین مکانی که قصد معرفی آن را داریم، ایست پوینت است. این مجموعه در سال 2015 افتتاح شد و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید این کشور محسوب می‌شود. در east point می‌توانید تنوع بالایی از محصولات را ببینید که از سوی برندهای معروف در گرجستان و برندهای بین‌المللی تولید شده‌اند. اجناس موجود در این مجموعه قیمت مناسبی هم دارند و هرکسی با هر بودجه‌ای می‌تواند خرید خود را از این فروشگاه انجام دهد. در بخش پایینی این پاساژ، بخشی با وسایل بازی در نظر گرفته شده است که کودکان را برای مدت زمان طولانی سرگرم خواهد کرد. ساعت کار این مجموعه همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب است.

  • آدرس مرکز خرید ایست پوینت: تفلیس، خیابان الکساندر والچریلیدزه 2

مرکز خرید تفلیس مال  Tbilisi Mall

tbilisi mall

(مرکز خرید تفلیس مال )

مرکز خرید تفلیس هم از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید در منطقه قفقاز جنوبی و دارای 4 طبقه است. با ورود به این مجموعه می‌توانید انواع فروشگاه‌های مخصوص برندهای داخلی و خارجی را ببینید که محصولاتی کاملا اورجینال را به فروش می‌رسانند. در قسمت بالایی این مرکز خرید نیز رستوران‌هایی قرار دارند که پرطرفدارترین آن‌ها مک‌دونالد و کی‌اف‌سی هستند. در این مجموعه، امکانات تفریحی مانند سینما و شهربازی هم به چشم می‌خورند.

مقاله پیشنهادی: جاهای دیدنی گرجستان

برای رسیدن به تفلیس مال روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما مترو انتخاب مناسب‌تری است. نزدیک‌ترین ایستگاه به این مجموعه، سراجیشویلی ام اس Sarajishvili M/S است که در آنجا تاکسی‌ها شما را به مقصد می‌رسانند.

  • آدرس مرکز خرید تفلیس مال: کیلومتر 16 داویت آغماشنلی

مرکز خرید ساموسلی  Samoseli

samoseli

(مرکز خرید ساموسلی)

برای خرید لباس در گرجستان آن هم از نوع بومی و محلی، جایی بهتر از ساموسلی پیدا نخواهید کرد. البته در کنار این کالاها می‌توانید لباس‌هایی با طراحی‌های دیگر مانند انواع تیشرت، اکسسوری و... را هم پیدا کنید. در نظر داشته باشید که قیمت محصولات این مجموعه کمی بالاست و باید حتما این موضوع را مدنظر قرار دهید. ساعت کاری این مرکز خرید از 11 صبح تا 8 شب است.

  • آدرس مرکز خرید ساموسلی: خیابان ایراکلی آباشیدزه

مرکز خرید مرانی Merani

merani tbilisi

(مرکز خرید مرانی)

مرانی نام مرکز خرید دیگری است که در مرکز شهر تفلیس واقع شده و تقریبا مساحت کمتری دارد. با ورود به این مجموعه می‌توانید برندهای بین‌المللی مشهور مانند فروشگاه‌های زارا، کوتون، باتا و... را ببینید. مرانی از ساعت 10 صبح تا 22 باز است و پذیرای خریداران خواهد بود. این مجموعه شعبات مختلفی در سراسر شهر دارد.

  • آدرس مرکز خرید مرانی: خیابان شوتا روستاولی 42، مرکز خرید مرانی

مرکز خرید اوراسیا Eurasia

tbilisi eurasia

(مرکز خرید اوراسیا)

برای افرادی که به مد اهمیت می‌دهند و همیشه به دنبال جدیدترین کالکشن‌های برندهای مطرح هستند، اوراسیا بهترین انتخاب است. این مجموعه در سال 2010 با مساحت تقریبا 7400 مترمربع افتتاح شد. برای این پاساژ 5 طبقه در نظر گرفته شده است و بیش از 100 واحد تجاری نیز در آن وجود دارند که کالاهای مختلف را می‌فروشند. بخشی از این مرکز خرید نیز به انواع رستوران، کافه، پارکینگ، فضای سبز، پارک بازی کودکان، باشگاه و… اختصاص دارد.

  • آدرس مرکز خرید اوراسیا: خیابان عمر خیزانیشویلی

مرکز خرید لیلو Lilo Market

lilo market

(مرکز خرید لیلو مارکت)

لیلو مجموعه‌ای بسیار بزرگ و روباز است که در منطقه قفقاز قرار دارد. این مجموعه بسیار بزرگ است و برای بازدید از همه قسمت‌های آن باید زمان زیادی را در نظر بگیرید. این بازار شامل قسمت‌های مختلفی برای اجناس مختلف و متنوع است و اگر به دنبال محصول خاصی باشید، می‌توانید به بخش مخصوص آن سر بزنید. به‌طور مثال در این مرکز خرید بخشی به پوشاک، قسمتی مخصوص پارچه، بخشی به جواهرات، فضایی به خرید موبایل و لپ تاپ در گرجستان و.... اختصاص دارد. بازار لیلو از ساعت 7 صبح تا 4 بعدازظهر باز است.

  • آدرس بازار لیلو Lilo Market: تفلیس، بزرگراه کاختی 112، مرکز خرید لیلو

مقاله پیشنهادی:بهترین هتل های شهر تفلیس گرجستان

مرکز خرید گالریا Galleria

galleria tbilisi

(مرکز خرید گالریا)

اگر از افراد علاقه‌مند به هنر هستید، گالریا مکان مناسبی برای خرید خواهد بود. از جمله ویژگی‌های متفاوت این مجموعه نسبت به دیگر مراکز خرید این شهر، وجود سالن تئاتر و معروف قدیمی و سینمای بزرگی است که اغلب خریداران به آن مراجعه می‌کنند. همچنین در این پاساژ مکانی برای تفریح، فودکورت، کافه و... هم در نظر گرفته شده است که مجموعه‌ای خانوادگی به‌حساب می‌آید. فروشگاه‌های موجود در گالریا همگی متعلق به برندهای معروف و باکیفیت هستند.

  • آدرس مرکز خرید گالریا: تفلیس، خیابان Shota Rustaveli، ۲/۴ Georgia

مرکز خرید مگالین Megaline

megaline tbilisi

(مرکز خرید مگالین)

برای کسانی که به دنبال مکانی برای خرید لوازم خانگی هستند، مگالین یکی از ارزان‌ترین جاهایی است که می‌توانند انتخاب کنند. در این مجموعه محصولات مختلفی از جمله ست قابلمه، یخچال، گاز و... موجودند که همگی از سوی برندهای مطرح ال جی، سامسونگ، سونی و... تولید شده‌اند. البته برای خرید لوازم آرایشی در گرجستان، انواع لباس، کیف، کفش، خرید لوازم آرایشی و... هم می‌توانید به مگالین مراجعه کنید. این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است.

  • آدرس مرکز خرید مگالین: تفلیس، خیابان رافائل آلگادزه 26/5، مرکز خرید مگالین

مرکز خرید کارواسلا Karvasla

karvasla

(مرکز خرید کارواسلا)

مرکز خرید کارواسلا در مرکز شهر تفلیس واقع شده است و مکانی مهم برای گردشگران و عاشقان خرید به‌شمار می‌آید. این ساختمان سنگی سفید در سال 2007 افتتاح شد و فروشگاه‌های مطرح اروپایی در آن مشغول به کار هستند. کارواسلا از مراکز خرید لوکس گرجستان با قیمت‌هایی گران محسوب می‌شود؛ اما گاهی در روزهای حراج در گرجستان می‌توانید همین محصولات را با پرداخت هزینه کمتر خریداری کنید. در این مجموعه علاوه بر فروشگاه‌ها، امکاناتی مانند سینما، رستوران و محوطه بازی کودکان هم قرار گرفته‌اند؛ بنابراین می‌توانید ساعات بسیار زیادی را در آن بگردید و از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید. ساعات کاری پاساژ 10 صبح تا 10 شب است.

  • آدرس مرکز خرید کارواسلا: تفلیس، خیابان دادیانی ۷

مرکز خرید تفلیس سنترال Tbilisi Central

tbilisi central

(مرکز خرید سنترال)

برای خرید وسایل مورد نیار خود در گرجستان می‌توانید به تفلیس سنترال مراجعه کنید. این پاساژ مدرن و شیک 47000 مترمربع است و در آن انواع پوشاک، کفش، کیف، وسایل کودکان و... به فروش می‌رسند. طبقه اول این مرکز خرید به طلافروشی اختصاص دارد و رستوران‌ها و کافه‌های آن نیز برای استراحت مناسب هستند. در بیرون این مجموعه هم فروش میوه و سبزیجات تازه انجام می‌شود. ساعت فعالیت مرکز خرید تفلیس سنترال از ساعت 10 صبح تا 10 شب است.

  • آدرس مرکز خرید تفلیس سنترال: تفلیس، میدان ایستگاه

سیتی مال گلدانی City Mall Gldani

city mall gldani

(مرکز خرید مال گلدانی)

مرکز خرید گلدانی در یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین نقاط شهر تفلیس قرار گرفته و با 7 طبقه و بیش از 100 فروشگاه و مغازه، به‌گونه‌ای خاص و ویژه طراحی شده است. اکثر فروشگاه‌های این مرکز خرید شامل برندهای مشهور و معروف هستند و خدمات رفاهی متنوع و گسترده‌ای مانند کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در آن وجود دارند. اگرچه قیمت محصولات در این مرکز خرید به نسبت سایر مراکز خرید تفلیس بالاتر است، اما بسیاری از مردم آن را برای خرید انتخاب کنند.

  • آدرس سیتی مال گلدانی: خیابان عمر خیزانیشویلی، تفلیس، خیابان ۲۷

مرکز خرید جی تی سی gtc

gtc mall tbilisi

(مرکز خرید جی تی سی)

یکی دیگر از فروشگاه‌هایی که برای خرید می‌توانید به آن مراجعه کنید، جی تی سی است. این مجموعه با دو طبقه، امکانات رفاهی بسیار زیادی دارد و در این زمینه از پیشتازان گرجستان به‌حساب می‌آید. به‌طور مثال با ورود به پاساژ می‌توانید به سینما بروید؛ از باغ وحش آن دیدن کنید و در صورت تمایل خرید خود را از میان محصولات مختلف پوشاک، کیف، کفش، لوازم خانگی و... انجام دهید. موضوعی که درباره این مرکز خرید وجود دارد، قیمت بالای محصولات آن است که احتمال دارد برای برخی افراد مناسب نباشد. ساعت کاری این پاساژ هم از 11 صبح تا 8 شب است.

  • آدرس مرکز خرید جی تی سی: تفلیس، خیابان 3

مرکز خرید باتومی مال Batumi

batumi mall

(مرکز خرید باتومی مال)

باتومی مال مجموعه‌ای تجاری-تفریحی با چهار طبقه و امکانات تفریحی برای همه سنین است که با بیش از ۵۰ فروشگاه، در مرکز شهر باتومی قرار دارد. این مرکز خرید به‌ همراه وای‌فای رایگان و پارکینگ، مکان مناسبی برای خرید جدیدترین محصولات برندهای معتبر محسوب می‌شود. علاوه بر فروشگاه‌های پوشاک و اکسسوری داخلی و خارجی، مراکز خدماتی مثل آرایشگاه‌ها و مرکز تناسب اندام نیز در آن به چشم می‌خورند. این مرکز تجاری-تفریحی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و گذراندن اوقات فراغت در باتومی است.

  • آدرس مرکز خرید باتومی مال: باتومی، خیابان گورگیلادزه، 88

مقاله پیشنهادی: قیمت پوشاک در گرجستان، قیمت لباس در گرجستان چقدر است؟

بازارهای گرجستان

بخشی از فروشگاه‌های گرجستان مربوط به بازارهای محلی هستند. این مراکز خرید ارزان در گرجستان را دست‌فروشان تشکیل می‌دهند و فضای آن‌ها، حس و حال خیلی خوبی را به افراد منتقل می‌کند. بهتر است برای خرید وسایل مورد نیاز خود سری هم به این مناطق بزنید. مطئمنا محصولات بسیار جذاب و جالبی را در آن‌ها پیدا خواهید کرد. از جمله بازارهای محلی گرجستان می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

بازار درای بریج Dry Bridge

dry bridge tbilisi

(بازار درای بریج)

درای بریج یکی از بازارهای معروف در گرجستان است که در ابتدا تنها تعداد محدودی مغازه در آن وجود داشت. رفته‌رفته تعداد فروشندگان این مجموعه بیشتر شد و امروز یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این کشور به‌شمار می‌آید. در بازار درای بریج انواع محصولات مختلف مانند زیورآلات، سوغاتی، پوشاک، تابلو رنگ روغن، صنایع دستی و... به فروش می‌رسند و درب آن همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر به روی مراجعه‌کنندگان باز است.

  • آدرس بازار درای بریج: مرکز شهر تفلیس

بازار واگزال Vagzali

vagzali tbilisi

( بازار واگزال)

واگزال هم یکی دیگر از بازارهای متنوع و چندمنظوره تفلیس است. این بازار همانند بازار تهران، تجریش و مولوی از چندین راسته و بخش تشکیل شده و انواع فروشگاه‌های لباس، الکترونیک، خوراکی، صنایع‌دستی و ... را در خود جای داده است. بازار واگزال در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن و بازار دیزرتر قرار دارد و برای دسترسی به آن می‌توانید از ایستگاه متروی میدان استفاده کنید. این بازار یکی از مراکز خرید ارزان در تفلیس محسوب می‌شود و ساعت کاری مشابهی با بازار دیزرتر دارد.

  • آدرس بازار واگزال: خیابان آبستومنی

میدان بازار

میدان بازار بازارچه‌ای قدیمی در منطقه جنوبی تفلیس و یکی از جاهای دیدنی گرجستان است. این بازار مکان مناسبی برای خرید سوغاتی‌های تفلیس، محلی و سنتی است. شما می‌توانید در آن انواع محصولات سنتی، بومی و محلی تفلیس از جمله زیورآلات و آثار هنری سنتی را پیدا کنید.

این بازار به دلیل داشتن معماری سنتی و متنوع، یکی از جذاب‌ترین مراکز گردشگری و تفریحی تفلیس هم محسوب می‌شود. بازدید از این مکان فرصتی است تا با فرهنگ و سنن محلی گرجستان آشنا شوید و در کنار خرید سوغاتی، از تماشای بناهای تاریخی و قدیمی نیز لذت ببرید.

  • آدرس میدان بازار گرجستان: تفلیس، میدان Gorgasali

بازار هوپا Hopa

hopa tbilisi

(بازار هوپا)

بازار هوپا به دلیل قیمت‌ ارزان محصولاتش به شدت مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این بازار سنتی در شهر باتومی قرار دارد و انواع کالاهای مصرفی از قبیل مواد غذایی، پوشاک، صنایع دستی و حتی لوازم خانگی را با قیمت‌های بسیار مناسب عرضه می‌کند.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت بازار هوپا، تنوع و گستردگی محصولاتی است که در آن به فروش می‌رسند. در این بازار می‌توان علاوه بر کالاهای روزمره، اقلام سنتی و محلی گرجستان را هم پیدا کرد. علاوه بر قیمت‌های مناسب و تنوع محصولات، ساختار و معماری سنتی بازار هوپا نیز یکی دیگر از عوامل جذب گردشگران به این مکان در نظر گرفته شده است. فضای بازار با بناهای قدیمی، کوچه‌های باریک و بازارچه‌های پرتحرک، جلوه‌ای دیدنی و خاطره‌انگیز به آن بخشیده است. در مجموع بازار هوپا یکی از شاخص‌ترین و ارزان‌ترین مراکز خرید شهر باتومی به‌شمار می‌آید.

  • آدرس بازار هوپا: باتومی، خیابان زوراب گورگیلادزه

بازار دیزرتر The Dezerter

the dezerter tbilisi

(بازار دیزرتر)

بازار دیزرتر هم یکی از مراکز خرید و فروش در گرجستان است که محصولات آن قیمت ارزانی دارند. این بازار محلی را عمدتا شهروندان تفلیسی اداره می‌کنند و انواع محصولات غذایی و خوراکی‌های تازه و باکیفیت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

در این بازار می‌توانید از میان انبوهی از میوه‌ها، سبزیجات، محصولات لبنی، گوشت، مرغ و ماهی تازه، ادویه‌جات و سایر مواد خوراکی محلی، کالاهای دلخواه خود را با قیمت‌های بسیار مناسب تهیه کنید. این تنوع و ارزانی کالاها، یکی از دلایل اصلی محبوبیت این بازار محسوب می‌شود.

علاوه‌براین بازار دیزرتر به‌ دلیل محلی بودن فروشندگان و جو و معماری سنتی، برای گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ای جدید هستند، بسیار جذاب و دلنشین خواهد بود. نزدیکی این بازار به ایستگاه متروی میدان Station Square نیز دسترسی بازدیدکنندگان به آن را تسهیل کرده است.

  • آدرس بازار دیزرتر: خیابان آبستومنی

سفر به گرجستان و ثبت خاطرات بی‌نظیر

در این مطلب از راهنمای سفر به گرجستان به معرفی مشهورترین مراکز خرید و بازارهای محلی آن پرداختیم. البته در کنار مواردی که نام بردیم، می‌توانید به مراکز خرید فرش در گرجستان، مجموعه‌های مخصوص صنایع دستی، فروشگاه‌های وسایل دیجیتال و... هم سر بزنید.

معمولا اگر با تورهای مسافری به این کشور سفر کنید، در کنار بازدید از اماکن مختلف، مراجعه  به این مراکز خرید را هم در نظر می‌گیرند؛ اما اگربه‌صورت شخصی به گرجستان سفر می‌کنید، بهتر است لیست مراکزی را که نام بردیم، به ذهن خود بسپارید. برای تهیه بلیط سفر خود نیز می‌توانید مای پرواز را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط
نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

در خبرنامه عضو شدید