جاهای دیدنی گرجستان

۲ تیر ۱۴۰۳، ساعت ۱۷:۳۰ 17 دقیقه
سرفصـــــلهای مقالـــــه

گرجستان از تاریخ غنی و طبیعت فوق‌العاده‌ای برخوردار است به طوری که برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی می‌تواند یک مقصد رویایی به شمار آید. جاذبه های دیدنی گرجستان از مجسمه‌های خارق‌العاده‌ و کلیساهای تاریخی تا جاذبه‌های طبیعی همچون دریاچه‌های خروشان و زیبا و همچنین کوهستان‌های دیدنی برای هر بیننده‌ای جالب توجه است. بر این اساس اگر به دنبال یک سفر رویایی و خاطره‌انگیز به گرجستان هستید، بعد از مطاله راهنمای سفر به گرجستان بد نیست ابتدا کمی با مکان های دیدنی گرجستان آشنا شوید.

معرفی جاذبه‌های دیدنی گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان تنها محدود به یک شهر نمی‌شوند و در شهرهای مختلف آن می‌توانید نمایی از تاریخ غنی این کشور توریستی را مشاهده کنید. به همین دلیل است که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان خود را با تور گرجستان لحظه آخری به این کشور زیبا و گردشگرپذیر می‌رسانند. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه‌ها به تفکیک شهرهای گرجستان، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

تفلیس : جاهای دیدنی گرجستان شهر تفلیس، پایتخت تاریخی

جاهای دیدنی تفلیس

(تفلیس، گرجستان)

شهر تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که سفر کردن به آن برای هر گردشگری جذاب و هیجان‌انگیز است. این شهر از سرزمین‌های اصیل و کهن به حساب می‌آید که روزگاری، گذرگاه پر رونق جاده ابریشم بوده است. مکان‌های دیدنی این شهر هم مانند تاریخ کهن آن منحصربه‌فرد هستند، به طوری که شاید در کمتر جایی شاهد نمونه‌ای از آن‌ها باشید.

پل صلح تفلیس

تفلیس پل صلح

(پل صلح، تفلیس)

یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری گرجستان، پل صلح تفلیس بوده که از چشم‌انداز زیبا و خیره کننده‌ای به خصوص در شب برخوردار است. پل صلح ۱۵۰ متری بوده و روی رود کر قرار گرفته است. چراغ‌های به کار رفته در پل نیز کمی قبل از غروب آفتاب روشن می‌شوند و با نورهایی که منتشر می‌کنند، انعکاس زیبا و مسحور کننده‌ای را روی آب ایجاد می‌کنند.

این پل از پوسته‌های فولاد و شیشه ساخته شده و به عنوان یک پل پیاده‌رو محسوب می‌شود. پس اگر به تفلیس سفر کردید و از قدم زدن در شب لذت می‌برید، حتماً از این پل بازدید کنید؛ چرا که زیبایی این پل در شب‌ها دوچندان می‌شود و برنامه‌هایی همچون موسیقی و رقص نور در این مکان قابل برگزاری است.

کلیسای ترینیتی گرگتی (Gergeti Trinity Church)

Gergeti Trinity Church

(کلیسای ترینیتی گرگتی)

یکی از بی‌نظیرترین کلیساهای گرجستان، کلیسای ترینیتی گرگتی است. این کلیسا در فاصلهٔ ۱۵۲ کیلومتری از شهر تفلیس واقع شده و موقعیت آن از نظر قرارگیری در زیر قله‌های پنجمین کوه بلند گرجستان یعنی همان قازبگی است. با رسیدن به بالای این کلیسا،  شهر استپ اسمیندا را مشاهده می‌کنید.

کلیسای جامع سیونی (Zion Cathedral of Tbilisi)

Zion Cathedral of Tbilisi

(کلیسای جامع سیونی)

این کلیسا را می‌توان کلیسای ارتدوکس‌های گرجستان معرفی کرد که یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می‌شود. کلیسای سیونی در بخش قدیمی تفلیس واقع شده است و مردم تفلیس برای آن ارزش خاصی قائل هستند‌. چرا که معتقدند همچنان مقداری از خاک مقبره سنت جورج در آن وجود دارد. این کلیسا از زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون قدمت تاریخی برخوردار بوده و همین ویژگی‌ها باعث شده که در لیست سازمان فرهنگی یونسکو به عنوان یک اثر ارزشمند به ثبت برسد.

کلیسای آنچیسخاتی (Anchiskhati Basilica)

Anchiskhati Basilica tbilisi

(کلیسای آنچیسخاتی)

این کلیسا به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای تفلیس معرفی می‌شود. کلیسای آنچیسخاتی که متعلق به کلیسای ارتدوکس گرجی است از نظر طراحی با دیگر مکان‌های مقدس تفلیس متفاوت است. این کلیسا از زیبایی‌ها و جذابیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار است و زمانی که وارد آن می‌شوید بیش از هرچیز دیگری نقاشی‌های دیواری جذاب آن توجه شما را جلب می‌کند. کلیسای آنچیسخاتی در بخش تاریخی تفلیس واقع شده و در نزدیکی رود کر قرار دارد.

مجسمه مادر گرجستان (kartlis deda)

kartlis deda

(مجسمه مادر گرجستان)

کارتلیس ددا یا مجسمه مادر نماد شهر تفلیس محسوب می‌شود. در واقع همانطور که لندن را با برج ساعت و پاریس را با برج ایفل آن می‌شناسند، مجسمه مادر نیز سمبل شهر تفلیس است. این مجسمه که از جنس آلومینیوم بوده، ۲۰ متر ارتفاع دارد و بر فراز تپه‌های سولالاکی قرار گرفته است. در واقع به نوعی چشم نگهبان تفلیس محسوب می‌شود.

در دست راست این مجسمه که نمادی از یک بانوی گرجی است، شمشیری به نشانهٔ سلحشوری و تهدید دشمنان و در سمت چپ، جامی به معنای خوشامدگویی به مهمانان قرار داده شده است.

خیابان روستاولی (Shota Rustaveli Avenue)

Shota Rustaveli Avenue

(خیابان روستاولی)

میدان آزادی یکی از مکان‌های تاریخی گرجستان به حساب می‌آید که در طول تاریخ شاهد رویدادهای مهمی بوده است. خیابان غربی این میدان معروف به خیابان روستاولی بوده که می‌توان گفت چیزی شبیه به خیابان استقلال استانبول است. مطمئناً قدم زدن در این خیابان می‌تواند تجربه لذت‌بخش و دلچسبی برای گردشگران باشد.

یادمان آزادی (Freedom Monument Tbilisi)

Freedom Monument Tbilisi

(یادمان آزادی)

از دیگر بناهای تاریخی گرجستان می‌توان به یادمان آزادی اشاره کرد که معروف به مجسمه سنت جورج است. این بنا یادبودی از استقلال و آزادی گرجستان بوده که در شهر تفلیس واقع شده و از هرجای شهر که باشید، امکان دیدن آن وجود دارد. این مجسمه که جنس آن از گرانيت و طلاست در میدان مرکزی تفلیس نصب شده و ۳۵ متر ارتفاع دارد.

تندیس پادشاه واختانگ یکم (Statue of King Vakhtang)

Statue of King Vakhtang

(تندیس پادشاه واختانگ یکم)

این تندیس در شهر تفلیس گرجستان واقع شده که می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان، مکان جالبی باشد. واختانگ یکم که به واختانگ گرگ سر معروف است از آخرین پادشاهان گرجستان باستان و از سلسلهٔ خسرویان بوده است. واختانگ از محبوب‌ترین شخصیت‌های گرجستانی به شمار می‌آید تا این حد که توسط کلیسای ارتدوکس گرجی، از او به عنوان یک قدیس یاد می‌شود.

ساختمان پارلمان گرجستان (Georgian Parliament Building)

Georgian Parliament Building

(ساختمان پارلمان گرجستان)

یکی دیگر از بناهای تاریخی گرجستان در شهر تفلیس، ساختمان پارلمان گرجستان است. این ساختمان نمونه بارزی از معماری کشور گرجستان بوده و ساختمانی شگرف دارد که در خیابان روستاولی واقع شده است. ساختمان پارلمان گرجستان به عنوان خانه مجلس گرجستان ساخته شد. این بنای ۶ طبقه که مانند یک حباب شیشه‌ای در نظر گرفته می‌شود، در چهار کیلومتری غرب مرکز شهر تفلیس قرار دارد.

البته امروزه با توجه به بالا بودن هزینه‌های نگهداری بنا و همچنین دوری از دیگر ادارات دولتی، انتقادات زیادی از آن شده است.

قلعه ناریکالا (Narikala Fortress)

Narikala Fortress

(قلعه ناریکالا)

قلعه ناریکالا، یکی از قلعه های گرجستان است و آن را می‌توان یادگاری از سرزمین پارس در تفلیس معرفی کرد؛ چرا که در قرن چهارم میلادی به وسیلهٔ ساسانیان ساخته شده است. در آن زمان‌ها که قلعه ناریکالا جزء خاک ایران به حساب می‌آمد، به عنوان محلی جهت دفاع از مرزها مورد استفاده قرار می‌گرفت. گردشگرانی که قصد بازدید از این قلعه را دارند، ابتدا باید خود را به کوه متاتسمیندا برسانند. با رفتن به این قلعه می‌توانید با منظره زیبا و چشم‌نوازی روبه‌رو شوید، به طوری که همهٔ شهر تفلیس را زیر پای خود ببینید. البته مسیر کوهپایه‌ای آن ممکن است کمی برای سالمندان و کودکان سخت باشد بنابراین قبل از بازدید از این مکان تاریخی حتماً به آن توجه کنید.

موزه تاریخ (Tbilisi History Museum)

Tbilisi History Museum

(موزه تازیخ)

بازدید از مراکز تاریخی تفلیس در گرجستان می‌تواند یکی از علاقه‌مندی‌های گردشگران این کشور باشد. این موزه در خیابان‌های باریک و مخصوص عبور عابران پیاده واقع شده است. ساختمان موزه تاریخ در گذشته کاروانسرا بوده اما امروزه به صورت تعداد زیادی کافه روباز طراحی شده و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

موزه الن آخولدیانی (Elene Akhvlediani House Museum)

Elene Akhvlediani House Museum

(موزه الن آخولدیاتی)

از دیگر موزه‌های جالب توجه شهر تفلیس، موزه آلن آخولدیانی است. این موزه متشکل از آثار گرافیکی، تابلوهای نقاشی در در سبک‌های مختلف، طرح‌های نمایشی، عکاسی هنرمندان مشهور و شناخته شدهٔ گرجستان و بسیاری از موارد دیگر است. در نتیجه با وجود این شاخه‌های متنوع، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

مقاله پیشنهادی: مراکز خرید گرجستان

موزه ملی گرجستان (Georgian National Museum)

Georgian National Museum

(موزه ملی گرجستان)

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر تفلیس، موزه ملی گرجستان بوده که در میدان آزادی واقع شده است. این موزه را می‌توان جزء بهترین موزه های گرجستان به شمار آورد و حتی گردشگرانی که علاقه‌ای به بازدید از موزه هم ندارند، ممکن است با مشاهده بخش‌های مختلف آن دچار تعجب و شگفتی شوند.

در این موزه آثار هنری ارزنده‌ای که قدمت برخی از آن‌ها حتی به هزاره هشتم بعد از میلاد برمی‌گردد، نگهداری می‌شود. به این ترتیب گالری‌های مختلفی همچون آثار نقاشی، اشیای باستانی،  طلا و جواهر، آثار دوره‌های قاجار و هخامنشی و بسیاری از موارد دیگر را دربرمی‌گیرد. 

دریاچه لاک‌پشت در تفلیس (Turtle Lake)

Turtle Lake

(دریاچه لاک پشت در تفلیس)

از دیگر جاذبه های شهری گرجستان که مربوط به شهر توریستی تفلیس است، می‌توان به دریاچه لاک‌پشت در تفلیس اشاره کرد. برحسب اتفاق این دریاچه نزدیک سفارت ایران قرار گرفته است‌. بسیاری از افراد وقتی نام دریاچه لاک‌پشت را می‌شنوند، گمان می‌برند که در آن، لاک‌پشت وجود دارد. در صورتی که در این دریاچه اصلاً لاک‌پشت ندارد و دلیل نامگذاری آن هم این است که اگر از بالا دریاچه را ببینید، به شکل لاک‌پشت خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: بهترین هتل های شهر تفلیس گرجستان

در این دریاچه امکانات متنوعی همچون کافه و رستوران، ورزش‌های آبی و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد.

دریاچه لیسی (Lake Lisi)

Lake Lisi

(دریاچه لیسی)

از جاهای دیدنی طبیعی گرجستان می‌توان دریاچه لیسی را نام برد. این دریاچه در شمال غربی تفلیس واقع شده که در عین کوچک بودن، بسیار زیبا و دیدنی است. این دریاچه برای گردشگرانی که از خیابان‌گردی و گشت‌وگذار در مراکز خرید شهر تفلیس خسته شده‌اند، بهترین گزینه است. از تفریحات جذاب در این دریاچه می‌توان به قایق‌سواری، خوردن غذاهای محلی گرجی، دوچرخه سواری، تخت برای آفتاب گرفتن و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

باتومی: جاذبه های دیدنی گرجستان شهر باتومی مروارید دریای سیاه

باتومی هم از دیگر شهرهای توریستی کشور گرجستان است که جاذبه‌های تاریخی و تفریحی آن به یک یا چند مورد خلاصه نمی‌شود‌ بنابراین در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین حاذبه‌های این شهر می‌پردازیم.

بلوار باتومی

بدون اغراق می‌توان گفت یکی از بهترین خاطراتی که ممکن است در سفر به باتومی بتوانید برای خود رقم بزنید، قدم زدن در بلوار زیبای باتومی به خصوص در هنگام شب است. با قدم زدن در این بلوار، علاوه بر لذت بردن از منظره‌های اطراف می‌توان دورنمایی از مکان‌های دیدنی باتومی را مشاهده کرد. چرا که چندان فاصله‌ای با یکدیگر ندارند.

بخش ساحلی بلوار باتومی با تجهیزات متنوعی همچون خانه‌های ییلاقی، کافه، رستوران، نیمکت و بسیاری از امکانات دیگر مجهز شده‌اند و در نهایت تبدیل به یکی از مکان‌های دیدنی باتومی شده است.

باغ گیاه‌شناسی باتومی

از بهترین جاذبه های تفریحی گرجستان می‌توان به باغ گیاه‌شناسی باتومی اشاره کرد. در این باغ، بافت‌های گیاهی مختلف متعلق به قاره‌های گوناگون، با زیبایی و تنوع بسیاری وجود دارند. گردشگرانی که به گل و گیاه علاقه زیادی دارند، می‌توانند در سفر خود به شهر باتومی از این باغ دیدن کنند. برای بازديد از زیبایی‌های این باغ می‌توان از طریق پیاده‌روی یا خودروهایی که در داخل محوطه قرار دارند، استفاده کرد.

مجسمه علی و نینو (Monument Ali and Nino)

ali and nino

(مجسمه علی و نینو)

این مجسمه با نام مجسمه علی و نینو جزء معروف‌ترین جاذبه‌های شهر باتومی به شمار می‌آید که از آن به عنوان نماد و سنبل باتومی یاد می‌شود.

میدان پیازا (Piazza Square batumi)

Piazza Square batumi

(میدان پیازا)

قبل از سفر به شهر زیبای باتومی خوب است بدانید که این شهر میدان‌های معروف و زیبایی دارد که بسیاری از گردشگران به بازدید از آن‌ها می‌پردازند. میدان پیازا یکی از میدان‌ها و مکان‌های تاریخی و تفریحی است که به دلیل برخورداری از یک سری از ویژگی‌ها، بسیاری از گردشگران تمایل دارند که آن را از نزدیک ببینند.

همانطور که از نام آن مشخص است، این میدان حال و هوای ایتالیایی دارد که در صورت بازدید از آن گویی به ایتالیا سفر کرده و در کوچه و پس کوچه‌های آن قدم می‌زنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین رستوران های تفلیس که باید بروید!

تندیس مدیا (Medea Monument Batumi)

Medea Monument Batumi

(تندیس مدیا)

این تندیس نمادی از یک زن است که به عنوان شاهزاده گرجی از آن یاد می‌کنند. تندیس مدیا در سال ۲۰۰۷ میلادی  در وسط میدان اروپا شهر باتومی به وسیلهٔ شهردار رونمایی شد. در نتیجه از این طریق گرجستان به اروپا نزدیک شد. همچنین جالب توجه است که دلیل قرارگیری این تندیس در میدان اروپا، از این جهت است که میدان مذکور نیز به عنوان نماد پیوستن باتومی به اروپا شناخته می‌شود.

برج الفبا (Alphabetic tower)

Alphabetic tower

(برج الفبا)

در بین لیست جاذبه‌های توریستی کشور گرجستان، نام برج الفبا هم دیده می‌شود. این برج ۱۳۰ متر ارتفاع دارد و در کنار دریای سیاه و پارک میراکل باتومی واقع شده است. نمای این برج در شب می‌تواند جذابیت‌های ویژه‌ای به بنا ببخشد. چرا که در شب با توجه به چراغ‌هایی که روشن می‌شود، فضای نورانی و دل‌انگیزی پدید می‌آید.

کلیسای جامع سنت جورج (Saint George's Church)

کلیسای جامع سنت جورج (Saint George's Church)

(کلیسای جامع سنت جورج)

دیدنی‌ها و حاذبه‌های کشور گرجستان به حدی است که می‌تواند هر بیینده‌ای را به حیرت وادارد. یکی از این جاذبه‌ها که در بین کلیساهای گرجستان خودنمایی می‌کند، کلیسای جامع سنت جورج در شهر تفلیس است. این کلیسا به عنوان قدیمی‌ترین بنای تاریخی و اولین کلیسای ارمنی به شمار می‌آید. به طوری که با بازدید از آن به راحتی می‌توان به تاریخ و فرهنگ این کشور پی برد. از زیبایی‌های این کلیسا می‌توان به صلیبی اشاره کرد که بر روی آن کتیبه‌ای با خط عربی قرار داده شده است. جنس این صلیب از سنگ است و در حیاط کلیسا و قسمت غربی آن به راحتی قابل مشاهده است.‌

موزه باستان‌شناسی (Batumi Archaeological Museum)

یکی دیگر از قدیمی‌ترین موزه‌های گرجستان که از جاذبه‌های تاریخی شهر باتومی به شمار می‌آید، موزه باستان شناسی است. این موزه یک ساختمان دو طبقه است که در آن تعداد بی‌شماری آثار باستانی و کهن وجود دارد. با بازدید از این مجموعه همچنین علاوه بر مشاهده آثار تاریخی ارزشمند، امکان مشاهده عکس‌ها و بازدید از کتابخانهٔ موزه وجود دارد.

در واقع گردشگران بعد از ورود به این مجموعه با دو سالن بزرگ روبه‌رو خواهند شد که در هرگوشه از آن آثار تاریخی و قدیمی مانند کوزه و اشیا مربوط به دوران آهن خودنمایی می‌کند.

دریاچه نوریگلی (Nuri Lake)

دریاچه نوریگلی (Nuri Lake)

(دریاچه نوریگلی)

در بین جاذبه‌های طبیعی شهر باتومی، دریاچه نوریگلی بسیار جذاب و فوق‌العاده است. این دریاچه که در وسط پارک واقع شده، تقریباً فاصله آن با ساحل حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ متر است. عمق آن نیز به ۷ تا ۸ سانتی‌متر می‌رسد.

کلیسای جامع مادر مقدس (Holy Mother Virgin Cathedral

این کلیسا یکی دیگر از جاذبه‌های گرجستان است که در شهر باتومی واقع شده است. کلیسای جامع مادر مقدس از دو برج دوقلوی بلند و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی تشکیل شده است که از همان ابتدا موجب تحیر و جذب گردشگران مختلف می‌شود.

کوتایسی: جاذبه های گردشگری گرجستان شهر کوتایسی؛ شهری با تاریخ باستانی

کوتایسی به عنوان سومین شهر بزرگ گرجستان به شمار می‌آید و جزء مهم‌ترین شهرهای تاریخی این کشور محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این شهر در دوره‌های مختلف، پایتخت پادشاهی‌های زیادی بوده است. با این حال دیدنی‌ها و جاذبه‌های این شهر را می‌توان در طول یک روز مشاهده کرد.

کلیسای باگراتی

کلیسای باگراتی

(کلیسای باگراتی)

یکی دیگر از کلیساهای گرجستان، کلیسای جامع باگراتی است. این کلیسا در تپه اوکیمریونی بالاتر از شهر کوتایسی قرار دارد و از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر کوتایسی محسوب می‌شود. قدمت این بنا به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است.

غار پرومتئوس

غار پرومتئوس

(غار پرومتئوس)

این غار در سال ۱۹۸۴ کشف شده و تقریباً از همان دوران به عنوان یکی از مکان‌ها و جاذبه‌های توریستی گرجستان و شهر کوتایسی محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که این غار کومیزاوی نام دارد اما مردم محلی به آن غار پرومتئوس هم می‌گویند. در حال حاضر نیز غار پرومتئوس بزرگ‌ترین غار گرجستان به شمار می‌آید.

مستیا: دروازه به سوی کوه‌ها از زیباهایی‌های گرجستان

مستیا

(مستیا)

شهر مستیا بخش اصلی و مرکزی منطقه سوانتی به شمار می‌آید که در ۴۵۶ کیلومتری از سطح دریا واقع شده است. این شهر از سطح دریا ۱۵۰۰ متر ارتفاع دارد و از اماکن و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی برخوردار است. برج‌های دفاعی مستیا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند.

 

دریاچه‌های زیبای مستیا

یکی دیگر از جاهای دیدنی طبیعی گرجستان که به شما توصیه می‌شود در سفر به شهر مستیا حتماً از آن‌‌ها دیدن کنید، دریاچه‌های زیبای کوهستانی مستیاست. بسیاری از زیباترین دریاچه‌های گرجستان در حومه مستیا قرار گرفته‌اند. منظره‌هایی که از کنار این دریاچه مشاهده می‌شوند بسیار چشم‌نواز و رویایی هستند.

سیغناغی: شهر عشق گرجستان

یکی دیگر از شهرهای تاریخی و توریستی گرجستان، شهر زیبای سیغناغی است که در فاصلهٔ ۱۲۰ کیلومتری از شهر تفلیس واقع شده است. این شهر تنها ۳ هزار نفر جمعیت دارد اما با وجود کوچکی و آرامش موجود در آن توریست‌های داخلی و خارجی زیادی برای تجربه سفری لذت‌بخش و آرامش‌بخش آن را انتخاب می‌کنند. این شهر به شهر عشاق معروف است و دلایل زیادی برای انتخاب این عنوان وجود دارد. از فضای رمانتیک و رویایی شهر تا طبیعت زیبا و سرسبز همگی در زیباتر شدن این منطقه مؤثر هستند.

دیوار بزرگ سیغناغی

دیوار شهر سیغناغی یک اثر برجای مانده از قرون وسطی است که قطعا برای هر گردشگری ارزش یک بار دیدن را دارد. این دیوار به طول ۵ کیلومتر بوده و ۲۸ برج دیده‌بانی دارد. هنوز هم بعد از این همه سال، ۲۰ برج از این دیوار پابرجاست.

گودائوری: بهشت اسکی

گودائوری

(گودائوری)

بزرگ‌ترین و بهترین پیست اسکی در گرجستان، گورائوری بوده که نزدیک مرتفع‌ترین قله‌های اروپا قرار گرفته است. گودائوری از نظر اقامت نیز به فکر گردشگران بوده است. همچنین با پیشرفت صنعت گردشگری هتل‌های لوکس و مجهز در کنار مجتمع‌های آپارتمانی با امکانات اسکی آماده خدمات رسانی به مسافران هستند. با آشنایی بیشتر به مقاله معرفی پیست اسکی گودائوری گرجستان مراجعه کنید.

پیست‌های اسکی گودائوری

اگر در سفر به کشور گرجستان به دنبال اسکی هستید، پیست اسکی گودائوری در ۱۲۰ کیلومتری شمال تفلیس واقع شده است که به عنوان بزرگ‌ترین مرکز اسکی گرجستان محسوب می‌شود. روش‌های مختلفی برای رسیدن به این پیست وجود دارد که یکی از بهترین راه‌ها از طریق کوتایسی است. به این صورت که حمل‌ونقل مستقیم و منظم اتوبوس از فرودگاه کوتایسی به گودائوری است.

دریاچه‌های معروف گرجستان

گرجستان کشوری زیبا، کوچک با طبیعتی منحصربه‌فرد است که در کنار دشت‌های سبز و رشته کوه‌های زیبا، چندین دریاچه جذاب و دیدنی را در خود جای داده است. این دریاچه‌ها که در کوهستان‌ها و نواحی پست پخش شده‌اند، مناطق بی‌نظیری دارند که فرصت یک گردش منحصربه‌فرد را برای گردشگران فراهم می‌آورند. از دریاچه‌های مشهور گرجستان می‌توان به دریاچه‌های آلتونگا و باز التی اشاره کرد.

دریاچه‌های بازالتی

این دریاچه در شرق گرجستان و ۶۰ کیلومتری شهر تفلیس واقع شده است. مساحت دریاچه ۱.۲۲ کیلومتر مربع بوده و از آن برای پرورش ماهی، آبیاری و تفریح استفاده می‌شود. خالی از لطف نیست اگر به گرجستان سفر کردید، از این دریاچه زیبا هم دیدن کنید.

آبشارهای گرجستان

آبشارهای گرجستان

(آبشارهای گرجستان)

گردشگرانی که عاشق طبیعت و مکان‌های تفریحی بکر و دست نخورده هستند، سفر به کشور گرجستان یکی از بهترین گزینه‌ها است. به خصوص اگر در ماه‌های گرم سال به این کشور سفر کنید، بازدید از جاذبه‌های طبیعی از جمله سواحل و آبشارهای گرجستان بسیار جذاب خواهد بود. آبشارهای طبیعی و جذاب فوق‌العاده‌ای که می‌توان آن‌ها را جواهراتی دست نخورده در دامن جنگل‌ها و کوهستان‌های طبیعی به شمار آورد.

آبشار ماخونتستی

آبشار ماخونتستی

(آبشار ماخونتستی)

این آبشار از آبشارهای دیدنی گرجستان است که در ۳۰ کیلومتری شهر باتومی واقع شده است‌. یک آبشار دیدنی و جذاب که از فاصله ۵۰ متری آب به زمین می‌رسد. یک مکان تفریحی که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و گزینه‌‌ای عالی جهت انجام پیکنیک و همچنین گردش در طبیعت خواهد بود. آبشار گوچکادزه هم یکی دیگر از آبشارهای دیدنی گرجستان است.

سواحل زیبای گرجستان

کشور گرجستان از جمله کشورهای توریستی و تماشایی است که روز به روز بیشتر برای گردشگران شناخته می‌شود. این کشور به واسطهٔ برخورداری از بهترین شهرهای توریستی و همچنین شهرآئینی تفلیس به عنوان پایتخت آن هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب می‌کند. یکی از جاذبه‌های طبیعی این کشور سواحل زیبای آن هستند که مطمئنآً هر گردشگری تمایل دارد برای یکبار هم که شده آن‌ها را ببیند. از معروف‌ترین سواحل این کشور می‌توان به ساحل کوبوله‌تی و ساحل اورکی اشاره کرد که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

ساحل کوبوله‌تی

سواحل کوبوله‌تی از جمله ساحل‌های معروف و زیبای کشور گرجستان هستند که در بین گردشگران این کشور طرفداران بسیاری دارد. این ساحل همچنین در بین اهالی شهر زیبای باتومی از محبوبیت زیادی برخوردار است و با طبیعت زیبا و شگفت‌انگیزی که دارد، می‌تواند لحظاتی ناب و فوق‌العاده را برای بازديد کنندگان رقم بزند. در ساحل کوبوله‌تی همچنین پرندگان مهاجر زیبایی وجود دارند که محبوبیت این ساحل رویایی را دوچندان کرده‌اند.

ساحل اورکی

ساحل اورکی

(ساحل اورکی)

از دیگر سواحل محبوب و پرطرفدار کشور گرجستان و شهر باتومی، می‌توان به ساحل اورکی اشاره کرد. ساحلی زیبا و شگفت‌انگیز که به اعتقاد بسیاری از اهالی مردم این شهر، شن و ماسه‌های آن خاصیت درمانی دارند. این ساحل در ۵۰ کیلومتری شهر باتومی قرار گرفته و از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برخوردار است.

 

مقالات مرتبط
نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

در خبرنامه عضو شدید