جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

۲۹ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۴ 14 دقیقه

میدان تکسیم یا تقسیم به‌عنوان قلب استانبول مدرن شهرت دارد. میدان تکسیم منطقه‌ای متشکل از یک مرکز خرید، مکان‌های تفریحی، توریستی، محیطی مملو از رستوران‌ها، مغازه‌ها، کافه‌ها و هتل‌های سنتی و لوکس است. به دلیل اهمیت این میدان در شهر و وجود جاذبه‌های بسیار جذاب و جاهای دیدنی نزدیک میدان تکسیم، از محبوبیت بالایی میان گردشگران تور ترکیه برخوردار است.

جالب است بدانید که نام میدان تکسیم در زبان ترکی به معنای توزیع است، چرا که در سال ۱۷۳۲ در این قسمت از شهر به‌عنوان محل توزیع آب به کل شهر استفاده شده است. به همین دلیل این میدان را با لقب قلب شهر و میدان تکسیم یا تقسیم نام‌گذاری کرده‌اند.

 به اقتضای جذابیت‌ها و خاص بودن این میدان جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی بسیاری نزدیک آن نیز برای کاوش و تفریح وجود دارند. جاذبه‌های بسیاری اعم از مکان‌های توریستی، جاذبه‌های تاریخی نزدیک میدان تکسیم، جاهای دیدنی، موزه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و کلیساها در نزدیک‌ترین موقعیت جغرافیای این میدان قرار گرفته‌‌اند.

با این اوصاف میدان تکسیم، یک میدان ساده نیست و شما باید برای گردش و کاوش در محیط اطراف آن، به‌اندازه کافی وقت بگذارید. به همین دلیل می‌خواهیم در این مطلب جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

 خیابان استقلال  (Istiklal Street)

خیابان استقلال

(تصویری از خیابان استقلال)

 خیابان استقلال یکی از جاهای دیدنی معروف نزدیک تکسیم استانبول است. خیابان استقلال استانبول به‌عنوان یکی از مکان‌های گردشگری نزدیک میدان تکسیم از گزینه‌‌های فوق‌العاده‌ای است که به‌عنوان تفریحات شبانه و روزانه به گردشگران توصیه می‌شود.

 به‌عبارت‌دیگر میدان استقلال محلی پویا و زنده در طول شبانه‌روز است که در تمامی ساعات شبانه‌روز همواره دارای فعالیت‌ها و جنب‌وجوش بسیاری است. تاریخچه خیابان استقلال به دوره عثمانی باز می‌گردد که به آن خیابان گرانده نیز می‌گفتند.

این خیابان به‌ویژه در قرن نوزدهم مکانی برای معاشرت روزانه تلقی می‌شد. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این خیابان به نسبت میدان تکسیم در ضلع جنوبی آن قرار گرفته است. در خیابان استقلال شما می‌توانید تعداد بسیار زیادی رستوران، کافه‌ها، سینما، انواع مراکز خرید و فروشگاه‌های کوچک را مشاهده نمایید. این خیابان به‌عنوان یک خیابان پیاده‌رو برای عابران پیاده کاملاً سنگ‌فرش و عبور انواع وسایل نقلیه به درون آن ممنوع است.

 خیابان استقلال حدوداً ۳ کیلومتر است و شما باید در سفر به استانبول حدوداً یک روز را برای کاوش و گردش کامل در این خیابان در نظر بگیرید. در گردش یک روز خیابان استقلال، با مشاهده ساختمان‌های قدیمی و مدرن در کنار یکدیگر در این خیابان، لذت خرید از فروشگاه‌های سنتی و مدرن، در نهایت با خوردن باقلواها و بستنی‌های معروف ترکی کامل می‌شود.

برای رسیدن به خیابان استقلال نیز شما می‌توانید از وسایل نقلیه مختلف از جمله مترو که دارای ایستگاه‌های نزدیکی به خیابان تکسیم است استفاده نمایید.

 برج گالاتا (Galata Tower)

برج گالاتا

(تصویری از برج گالاتا)

 برج گالاتا که در محله گالاتا در استانبول واقع شده، یکی از نمادهای برجسته و تاریخی این شهر به شمار می‌رود. این برج که به نام گالاتا کولسی نیز شناخته می‌شود، با ارتفاع ۶۳ متر از سطح زمین یکی از بلندترین و قدیمی‌ترین برج‌های استانبول است. نمای پانورامای بی‌نظیر آن از شهر قدیمی استانبول، هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

 برج گالاتا پس از اعلام جمهوری ترکیه بازسازی شد و در سال ۱۹۶۷ در آن به روی عموم گشوده شد. در بالای این برج، یک کافه قرار دارد که امکان لذت‌بردن از مناظر فوق‌العاده شهر را هنگام صرف نوشیدنی مورد علاقه‌تان فراهم می‌کند. اگرچه برای رسیدن به طبقات بالایی، آسانسورهایی تعبیه شده است، اما برای دسترسی به تراس پانوراما در بالاترین نقطه برج، همچنان باید چندین پله دیگر را طی کنید تا به ارتفاع ۵۲ متری برج برسید.

این برج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول، تاریخ و معماری منحصربه‌فردی را از استانبول به نمایش می‌گذارد.

 از مهم‌ترین افسانه‌ها و دلایل جذابیت این برج شهرت آن به دلیل پرواز احمد چلبی، دانشمند معروف ترکیه با استفاده از بال‌های مصنوعی از بالای این برج است. به‌طورقطع در سفر به ترکیه حتماً از این برج دیدن کنید چرا که قرارگرفتن در بالای برج و مشاهده منظره ۳۶۰ درجه از شهر استانبول فراموش‌نشدنی خواهد بود و به تجربه بی‌نظیری برای شما تبدیل خواهد شد.

 موزه پرا (Pera Museum)

موزه پرا

(تصویری از موزه پرا)

 همان‌طور که گفته شد علاوه بر جاذبه‌های دیدنی، مکان‌های تاریخی بسیاری نیز در اطراف میدان تکسیم وجود دارد. موزه پرا به‌عنوان یکی از مکان‌های تاریخی نزدیک میدان تکسیم است. پرا یکی از موزه‌های نزدیک میدان تکسیم است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان یک موزه فرهنگی هنری افتتاح شد. در موزه پرا علاوه بر نمایش آثار هنری هنرمندان ترکیه می‌توانید آثار مختلف و قابل‌توجهی از هنرمندان مطرح جهانی را نیز در آن مشاهده نمایید.

 موزه پرا که تحت مالکیت بنیاد سونا و اینان کیراچ قرار دارد که مجموعه‌های ارزشمندی از آثار هنری نظیر نقاشی‌های شرق‌شناس، اوزان و اندازه‌های آناتولی، و کاشی‌ها و سرامیک‌های کوتاهیا را به نمایش می‌گذارد. این موزه باهدف حفظ و انتقال این ارزش‌های فرهنگی به نسل‌های آینده، آن‌ها را از طریق نمایشگاه‌ها، انتشارات، رویدادهای هنری، نمایش فیلم و برنامه‌های آموزشی و علمی با مردم به اشتراک می‌گذارد.

موزه پرا علاوه بر نمایش این مجموعه‌های دائمی، با برگزاری نمایشگاه‌های موقت در طول سال، میزبان نام‌های بزرگ هنر جهانی نیز بوده است.

 این موزه تاکنون آثاری از هنرمندان برجسته‌ای مانند ژان دوبوفه، رامبراند، هانری کارتیه برسون، نیکو پیروسمانی، خوان میرو، مارک شاگال، فریدا کالو، دیگو ریورا، پابلو پیکاسو، اندی وارهول و بسیاری دیگر را به نمایش گذاشته است. موزه پرا همچنین با همکاری موسسات آموزشی و هنری، نمایشگاه‌های متعددی را برای حمایت از هنرمندان جوان برگزار می‌کند و تمامی نمایشگاه‌های خود را با فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی متنوع برای تمامی سنین ارائه می دهد.

 پرا فیلم، بخش سینمایی موزه، نیز با برنامه‌های دوره‌ای خود توجه علاقه‌مندان به سینما را جلب می‌کند و نمایش‌هایی از فیلم‌های کلاسیک، مستقل، انیمیشن و مستند را، گاهی به‌موازات نمایشگاه‌ها، اجرا خواهد کرد. موزه پرا از زمان تأسیس خود به‌عنوان یکی از پیشروترین و محبوب‌ترین موزه‌های ترکیه شناخته شده و به‌عنوان یک مرکز فرهنگی - موزه‌ای جامع و معاصر در یکی از مناطق پرجنب‌وجوش شهر فعالیت دارد.

 پارک گزی (Gezi Park)

پارک گزی

(تصویری از پارک گزی)

 یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری نزدیک میدان تکسیم پارک گزی نام دارد. این پارک محل مناسبی برای استراحت، آرامش و حتی خرید (از فروشگاه‌های اطراف آن) است. این پارک یکی از تفریحات نزدیک میدان تکسیم به‌صورت رایگان است که همه‌روزه و ۲۴ ساعته برای گردشگران باز است. پارک گزی به طور دقیق‌تر در ضلع شمالی میدان تکسیم و ابتدای خیابان جمهوریت قرار گرفته است.

 پارک گزی یک فضای سبز چهار هکتاری در این منطقه است که به‌عنوان یکی از کمترین فضاهای سبز شهر شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۳، طرحی برای تخریب این پارک و ساخت یک مرکز خرید جایگزین آن مطرح شد، اما فعالان محیط‌زیست از اوایل اردیبهشت ۱۳۹۲ با این طرح مخالفت و اعتراضاتی را آغاز کردند. این اعتراضات، در نهایت به جلوگیری از تخریب پارک و برگزاری پروژه ساخت‌وساز منجر شدند.

 موزه هنر مدرن استانبول   (Istanbul Modern Art Museum)

موزه هنر مدرن استانبول

(تصویری از موزه هنر های مدرن استانبول)

 موزه هنر مدرن استانبول، به‌عنوان اولین موزه هنرهای مدرن و معاصر ترکیه، نقش مهمی در به‌اشتراک‌گذاری و انتقال میراث هنری این کشور در سطح جهانی دارد. این موزه با گردآوری آثار هنری از جغرافیاهای مختلف، فرصت‌های فرهنگی گسترده‌ای را از طریق نمایشگاه‌های دائمی و موقت، گالری‌های عکاسی، برنامه‌های آموزشی و اجتماعی، کتابخانه، سینما، کافه و فروشگاه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

 کتابخانه موزه هنر مدرن استانبول نیز با ارائه منابعی در حوزه هنر مدرن و معاصر، به بازدیدکنندگان و افراد بومی خدمات خود را ارائه می‌دهد. این کتابخانه با بیش از ۱۱,۵۰۰ کتاب به زبان‌های ترکی و خارجی و اشتراک ۲۴ عنوان دوره‌ای، مجموعه‌ای کاملاَ به‌روز دارد که با جمع‌آوری منابع از موزه‌ها، مراکز هنری و گالری‌های داخلی و بین‌المللی، پیوسته در حال گسترش است.

این موزه در فاصله ۱۰-۱۲ دقیقه‌ای از خیابان استقلال قرار گرفته و از روزهای سه‌شنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر، و در روزهای یکشنبه از ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر باز است.

 بهترین رستوران ها و کافه های نزدیک میدان تکسیم

بهترین رستوران ها و کافه های نزدیک میدان تکسیم

(تصویری از رستوران های نزدیک میدان تکسیم)

 با گردش در میدان تکسیم و بازدید از جاذبه‌های گردشگری اطراف تکسیم قبل از خوردن غذاهای خوشمزه ترکی و بین‌المللی تکمیل نخواهد شد. معرفی مکان‌های دیدنی معروف نزدیک تکسیم محدود به مکان‌های تاریخی، مکان‌های گردشی یا حتی محیط‌های فرهنگی و موزه‌ها نخواهد بود؛ چرا که در این خیابان و در نزدیکی آن رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارند که انواع غذاهای محلی ترکی و بین‌المللی را سرو می‌کنند.

 در ادامه رستوران‌ها و کافه‌های معروف نزدیک تکسیم را به شما معرفی خواهیم کرد.

 رستوران میکلا  (Mikla Restaurant)

رستوران میکلا

(تصویری از رستوان میکلا)

 یکی از رستوران‌های نزدیک میدان تکسیم که با سبک مدرن، به طور کامل جزئیات و عناصر فرهنگی استانبول را به مهمانان خود منعکس می‌کند، رستوران میکلا نام دارد. این رستوران روی پشت‌بام هتل پرا ساخته شده است که با صرف غذاهای خوشمزه و منحصربه‌فرد توانسته در میان ۵۰ رستوران برتر جهان قرار بگیرد که این انتخاب نشان‌دهنده اعتبار بالا و استقامت طولانی‌مدت آن در صنعت خدمات غذایی است.

در منوی غذای این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ترکی و اسکاندیناوی را سفارش دهید. از معروف‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به گوشت بره‌کبابی، بادمجان دودی، میگوی اسکندرون با لوبیا و گوشت خشک بره و دسرهای خوشمزه و پودینگ‌های برنج آن اشاره نمود.

فاصله این رستوران تا میدان تکسیم تنها ۱۶ دقیقه است و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن حتی با پای پیاده به رستوران برسید. رستوران میکلا در استانبول با بهره‌گیری از یک رویکرد معاصر و همچنین توجه به سنت‌های آناتولی، به‌سرعت جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های شهر و جهان تثبیت کرده است.

این رستوران با اعتقاد به اینکه هر عنصری که در منوی آن استفاده می‌شود باید اصالت و میراث‌فرهنگی منطقه را بازتاب کند، مواد اولیه غذاها را از گوشه‌های مختلف آناتولی انتخاب می‌کنند.

 میکلا به‌عنوان یک رستوران کلاسیک و ماندگار با رویکردی امروزی، جایزه‌های بسیاری را به دست آورده است، از جمله جوایز ملی و بین‌المللی از افتخارات آن است.

 کافه مادو (Mado Cafe)

کافه مادو

(تصویری از کافه مادو)

 اولین شعبه کافه و رستوران‌های مادو در سال ۱۸۵۰ تأسیس شد.  امروزه ۲۵۰ شعبه کافه و رستوران مادو در سرتاسر جهان وجود دارد که نام انحصاری این کافه‌رستوران منحصر به یک فرد ترکی است. بستنی‌ها و دسرهای خوشمزه ترکی مادو دارای طرف‌داران بسیار زیادی از سرتاسر جهان است. در کافه مادو به‌عنوان یکی از کافه‌های نزدیک میدان تکسیم می‌توانید انواع خوراکی‌های شیرین و خوشمزه ترکی را به‌راحتی پیدا کنید.

 مادو یکی از کافه‌های جذاب برای استراحت در نزدیکی میدان تکسیم و خلق تجربه جدید از دسرهای شیرین ترکی برای گردشگران است.

 از جمله شعبات دیگر کافه مادون می‌توان به شعبه‌های موجود آن در کشورهایی مانند عربستان، استرالیا، کره جنوبی، بلغارستان و غیره اشاره نمود. از محبوب‌ترین خوراکی‌های این کافه می‌توان به بستنی‌ها، وافل‌ها، اسکوب‌های شکلاتی و دسرهای دیگر اشاره نمود. در کافه مادو میدان تکسیم استانبول می‌توانید طعم‌های غیرمعمول بستنی از جمله کدوتنبل، چای سبز، خربزه، هویج و نارگیل را که در هیچ کجای دنیا مشاهده نخواهید کرد، تجربه کنید.

 رستوران نوسرت (Nusret Steakhouse)

رستوران نوسرت

(تصویری از رستوران نسرت)

 رستوران نوسرت یکی دیگر از نمونه کافه‌ها و رستوران‌های نزدیک تکسیم برای گردشگران است. نوسرت: مرد ترکی است که در سال ۲۰۱۷ توانست روش اغراق‌آمیز تهیه چاشنی‌های خوشمزه برای پخت گوشت را برای اولین‌بار در سرتاسر جهان به وجود آورد.

 در آن زمان پخت استیک‌های گوشت نوسرت نه‌تنها در سرتاسر استانبول بلکه در سطح بین‌المللی به مناطقی مانند دبی، لندن، میکونوس، میامی، قطر، ریاض و غیره گسترش یافت. شعبات بسیار زیادی از رستوران‌های نوسرت در استانبول وجود دارد که یکی از شعبه‌های آن نزدیک میدان تکسیم است.

 تعداد بسیار زیادی رستوران‌ها و کافه‌های بی‌نظیر در نزدیک میدان تکسیم استانبول برای صرف وعده‌های غذایی در طول روز وجود دارند. علاوه بر کافه‌ها و رستوران‌ها، غذاخوری کوچک بسیاری نیز در این منطقه وجود دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رستوران استانبول ۳۶۰ از لوکس‌ترین رستوران‌های استانبول
  • رستوران نیکول با سرو غذاهای محلی و بین‌المللی
  • رستوران حاج عبدالله، رستورانی برای امتحان غذاهای خوشمزه ترکی و محلی
  • رستوران پانو از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های تکسیم استانبول
  • رستوران پیده نظام با غذاهای محلی ترکیه
  • رستوران کاویت با سرو انواع غذاهای دریایی

 مراکز خرید و بازارهای نزدیک تکسیم

مراکز خرید و بازارهای نزدیک به میدان تکسیم

(تصویری از مراکز خرید نزدیک به میدان تکسیم)

 با سفر به استانبول و بازدید از میدان تکسیم علاوه بر آشنایی با جاهای دیدنی تکسیم بهتر است با بهترین مراکز خرید نزدیک تکسیم و فروشگاه‌های این محدوده نیز آشنا شوید. بخصوص اگر هدف اصلی شما از رزرو تور استانبول خرید باشد، شناخت بهترین مراکز خرید تکسیم استانبول به نفع شما خواهد بود.

بر اساس این تفاسیر از مراکز خرید برتر نزدیک میدان تکسیم استانبول به شرح زیر هستند:

 مرکز خرید دمیرورن (Demirören Shopping Mall)

مرکز خرید دمیرورن

(تصویری از مرکز خرید دمیرورن)

 یکی از مشهورترین مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم واقع در خیابان استقلال، مرکز خرید دمیرورن است. مرکز خرید دمیرورن تنها مرکز خرید در منطقه بی‌اوغلو استانبول است و با ۴۱ فروشگاه ازجمله، فروشگاه‌های لباس، کیف و کفش، آرایشی و بهداشتی، کافه و کتاب‌فروشی، یک مقصد جذاب برای خرید و گذراندن وقت به شمار می‌آید.

این مرکز خرید گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال تفریح، خرید، یا صرف یک وعده غذا و نوشیدنی در نزدیکی هتل یا محل اقامت خود هستند. به‌ویژه برای افرادی که در سوئیت ‌های نزدیک تکسیم اقامت دارند، فاصله‌ای کوتاه تا این مرکز دارند و می‌توانند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند. این مرکز خرید در هفت روز هفته برای خرید باز است.

 مرکز خرید Cevahir Mall

مرکز خرید cevahir mall

(تصویری از مرکز خرید cevahir )

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم، ارائه برندهای اروپایی با بیش از ۲۰۰ فروشگاه مختلف

 مرکز خرید بی اوغلو

 معروف به استقلال شاپینگ‌مال و یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم، شامل برندهای مختلف جهانی، رستوران‌ها، کافه‌ها و امکانات تفریحی

 مرکز خرید فروم

 واقع در منطقه بایرام پاشا یکی دیگر از فروشگاه‌های نزدیک به میدان تکسیم با بیش از ۲۷۰ فروشگاه مختلف، امکانات تفریحی، سرگرمی، سینما، رستوران و کافه‌ها

 مرکز جواهری استانبول

 از جمله مراکز خرید معروف در نزدیکی تکسیم استانبول دارای تنوع برندها و فروشگاه‌های مختلف، فروشگاه‌های تخصصی طلا و جواهرات

 مرکز خرید کانیون

 یک مرکز خرید با طراحی منحصربه‌فرد با فروشگاه‌هایی از برندهای معروف جهانی، دارای کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، سالن‌های پیشرفته سینمایی، مرکز تناسب‌اندام

 بازار ماهی  (Balık Pazarı)

بازار ماهی

(تصویری از بازار ماهی)

 یکی از قدیمی‌ترین بازارهای استانبول نزدیک میدان تکسیم بازار ماهی استانبول است. این بازار بیشترین تنوع ماهی را در شهر استانبول ارائه می‌دهد که علاوه بر ماهی‌ها و آبزیان مختلف می‌توانید انواع مواد غذایی مانند پنیر و شیرینی‌های تازه را نیز در آن بیابید. این بازار مانند یک هزارتوی شلوغ است که تا پاسی از شب نیز مغازه‌های آن باز است.

بازار ماهی استانبول پر از غرفه‌هایی است که انواع ماهی‌ها، محصولات دریایی و حتی ادویه‌جات محلی را عرضه می‌کنند. در این بازار ماهی شما می‌توانید طیف وسیعی از انواع آبزیان و ماهی‌ها را که در هیچ کجای استانبول پیدا نمی‌کنید به‌راحتی بیابید. جالب‌تر از آن این است که تمامی محصولات این بازار به‌صورت روزانه صید می‌شوند و کاملاً تازه هستند.

 از دیگر ویژگی های میدان تکسیم

 علاوه بر آشنایی با جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم ویژگی‌ها و مشخصات بسیاری دررابطه‌با این میدان محبوب در قلب این شهر وجود دارد. برای مثال معماری عثمانی در منطقه تکسیم یکی از مهم‌ترین مشخصات و تعاریف این میدان است. ازآنجاکه این میدان در دوران عثمانی ساخته شده است به‌خوبی می‌توانید معماری عثمانی در منطقه تکسیم و در نقاط مختلف ان مشاهده نمایید.

 در بعد دیگری از معماری این میدان می‌توان به مجسمه یادبود جمهوریت در میدان تکسیم اشاره نمود که به مناسبت دهمین سالگرد جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ ساخته شد. از آن زمان تا به امروز این مجسمه به نمادی از تغییرات سیاسی و اجتماعی در ترکیه پس از دوره عثمانی تبدیل شد؛ اما باوجود آن هنوز می‌توان معماری عثمانی را در جای‌جای این میدان و حتی ساختمان‌های قدیمی اطراف مشاهده نمود.

 یکی دیگر از ویژگی‌های بارز منطقه تکسیم وجود نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری در نزدیکی تکسیم است. وجود گالری‌های دائمی و موقت، نمایشگاه‌ها و مراکز فرهنگی مختلف در اطراف این میدان آن را به محیطی فرهنگی و هنری نیز تبدیل نموده که در اغلب رویدادها شاهد تعداد بسیار زیادی افراد دوستدار هنر و فرهنگ از جای‌جای دنیاست.

 این میدان علاوه بر رویدادهای فرهنگی جایگاه برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و مراسم‌های شبانه در استانبول است. زندگی شبانه و جشنواره‌های محلی در اطراف تکسیم یکی دیگر از دلایل پویا و زنده‌بودن این میدان تا به امروز بوده است.

 میدان تکسیم علاوه بر گردشگران برای افراد بومی استانبول نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه انواع مراسمات خاص و جشنواره‌های سالیانه مانند جشنواره‌های سال نو و حتی اعتراض‌های محلی نیز در آن برگزار می‌شود. ازآنجاکه این میدان در تاریخ معاصر ترکیه دارای اهمیت بالایی است برای اعتراضات و اجتماعات مختلف در طول سال نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مردم بومی استانبول بر این باورند که میدان تکسیم نقطه عطفی در تاریخ ترکیه است. بااین‌وجود به شما پیشنهاد می‌کنیم که با اگر تور استانبول به این شهر سفر کردید، حتما از جاهای دیدنی تکسیم دیدن نمایید.

 در نهایت

 اگر تصمیم گرفته‌اید که به‌زودی به استانبول سفر کنید و از جاهای دیدنی استانبول دیدن نمایید بدون شک بازدید از میدان تکسیم و جاهای دیدنی نزدیک تکسیم را از قلم نیندازید. یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه این است که شما از هر نقطه استانبول به‌راحتی می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی به میدان تکسیم برسید.

منطقه تکسیم یک مکان فوق‌العاده به‌عنوان قلب این شهر است که در آن می‌توانید فرهنگ‌ها و تاریخ دوران عثمانی تا فضای اروپایی و مدرن ترکیه را به‌راحتی مشاهده نمایید.ازاین‌رو در این مطلب تلاش نمودیم تا به‌عنوان یک راهنمایی جاهای دیدنی تکسیم با عکس را به شما ارائه دهیم تا برنامه‌ریزی مناسبی در سفر به این منطقه داشته باشید.

مقالات مرتبط
ســــــوالات متــــــداول

بهترین مکان های دیدنی نزدیک میدان تکسیم کدام ها هستند؟

خیابان استقلال، یادبود جمهوریت در میدان تکسیم، کاخ دولما باغچه، برج گالاتا، پارک گزی، کلیسای هاگیا، ساحل فلوریا، ساحل جاده بوستان

جاهای دیدنی نزدیک تکسیم استانبول که باید ببینید کدام ها هستند؟

خیابان استقلال، پارک گزی و سواحل اطراف

رستوران ها و کافه های جذاب برای استراحت در نزدیکی میدان تکسیم را نام ببرید؟

کافه مادو، رستوران نوسرت، رستوران میکلا، رستوران ۳۶۰

جاهای دیدنی خیابان استقلال را نام ببرید؟

از جمله معرفی مکان های دیدنی خیابان استقلال نزدیک تکسیم عبارتند از: فروشگاه ها و مراکز خرید، تراموهای قدیمی، کلیسای سنت آنتوان، خیابان فرانسوی، موزه ودات ندیم تور، موزه مولوی خانه، برج گالاتا و موزه مادام توسو

جاهای دیدنی و تاریخی در خیابان استقلال استانبول را نام ببرید؟

برج گالاتا، موزه های ودات ندیم تور ، موزه مادام توسو و کلیسای سانتاماریا

جاهای دیدنی رایگان نزدیک تکسیم کدامند؟

ازجمله جاهای گردشگری رایگان نزدیک میدان تکسیم شامل پارک گزی، خیابان استقلال، خیابان فرانسوی، سواحل فلوریا و کیلیوس است.

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

خانه
در خبرنامه عضو شدید