جاهای دیدنی بدروم

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۱۴ 12 دقیقه

بدروم به‌عنوان یکی از شهرهای ساحلی ترکیه یکی از مقاصد گردشگری پرطرف‌دار است. این شهر زیبا به نام شهر پر جنب‌وجوش و سواحل فیروزه‌ای مشهور است. تور بدروم می‌تواند به یکی از مقصدهای بسیار هیجان‌انگیز برای تعطیلات شما تبدیل شود.

 بدروم، به‌عنوان یک شهر ساحلی در ترکیه به‌واسطه اسکله‌های پر از قایق‌های بادبانی و خانه‌های سفیدرنگش معروف است. بدروم، به‌عنوان مقصدی بی‌نظیر برای تعطیلات تابستانی برای سفرهای دوستانه و خانوادگی مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. این شهر که ریشه‌های تاریخی خود را از دوران باستان و شهر افسانه‌ای هالیکارناسوس گرفته است، امروز به یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری ترکیه مبدل شده است.

 با ترکیبی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، بدروم تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای سفر است. در طول تابستان، این شهر مملو از انرژی و هیجان است و در فصول دیگر، با فضایی آرام‌تر، بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. در این مطلب، به معرفی برترین جاذبه‌های گردشگری بدروم و فعالیت‌هایی که می‌توان در این شهر زیبا انجام داد، خواهیم پرداخت.

 بااین‌حال اگر قصد سفر به بدروم را دارید زمان آن رسیده که با جاهای دیدنی بدروم آشنا شوید.

  • قلعه سنت پیر
  • موزه زیر آب
  • سواحل شنی بدروم
  • شهر قدیمی بدروم
  • آمفی‌تئاتر بدروم
  • آسیاب‌های بادی
  • موزه هنری زکی مورن
  • بازار بزرگ بدروم
  • ساحل شتر
  • مرکز خرید اواسیس
  • کارخانه کشتی‌سازی عثمانی

 قلعه سنت پیتر: اولین گزینه به عنوان دیدنی های بدروم

قلعه سنت پیتر

(تصویری از قلعه سنت پیتر)

 قلعه سنت پیتر که بر ساحل بدروم تسلط دارد، در صدر فهرست دیدنی‌ها و جاذبه‌های توریستی بدروم برای هر بازدیدکننده‌ای قرار دارد. این سازه توسط شوالیه‌های بیمارستان سنت جان‌بین سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۳۷ ساخته شد و هر یک از شوالیه‌های ملیت‌های مختلف این راسته، مسئولیت دفاع از بخش‌های معینی از دیوارها را بر عهده داشتند.

از میان برج‌های مختلف قلعه، می‌توان به برج فرانسوی، برج انگلیسی با شیر حجاری‌شده بر روی دیوار غربی آن، و برج گاتینو که به سیاه‌چال‌ها منتهی می‌شود، اشاره نمود. در دوران سلطنت سلطان سلیمان عثمانی، این قلعه به دست ترک‌ها افتاد و مسجدی در داخل آن نیز بنا گردید.

 امروزه، قلعه سنت پیتر که بر روی یک شبه‌جزیره صخره‌ای کوچک بین دو خلیج سرپوشیده در ساحل جنوب غربی این شهر واقع شده است، به موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم اختصاص‌یافته است. این شبه‌جزیره احتمالاً در اوایل قرون‌وسطی توسط بیزانسی‌ها و سپس ترک‌ها به‌عنوان پایگاهی نظامی استفاده می‌شد. موزه باستان‌شناسی زیر آب که در داخل قلعه قرار دارد، در نوع خود در ترکیه بی‌نظیر است و یکی از مهم‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی زیر آب در جهان محسوب می‌شود.

 موزه زیر آب: از متفاوت ترین جاذبه های دیدنی بدروم

موزه زیر آب

(تصویری از موزه زیر آب)

 موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم، بزرگ‌ترین موزه جهان است که به حفظ و نمایش آثار باستانی کشف شده از زیر آب اختصاص یافته است. این موزه در قلعه سنت پیتر، به یکی از میراث‌های جهانی یونسکو، تبدیل شده است. دولت ترکیه در سال ۱۹۶۴، پس از سال‌ها متروکه بودن، این قلعه را به موزه تبدیل کرد.

این موزه شامل ۱۴ نمایشگاه چشمگیر است که در هر یک از آن‌ها نمایش‌های بی‌نظیری از اقلام قدیمی و باستانی را به نمایش می‌گذارند.

 یکی از جاذبه‌های خاص موزه، برج قلعه است که حکاکی‌ها و نقش‌های مار از دوران شوالیه‌هایی که قلعه را ساخته‌اند، روی آن دیده می‌شود. جالب است بدانید که مار در دوران باستان نماد سلامتی و شفا بوده و اعتقاد بر این بود که این برج زمانی به‌عنوان مرکز سلامتی و شفابخشی مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

امروزه، این برج آثار متضادی را در خود جای‌داده که هم‌زمان نماد تولد، زندگی و مرگ هستند. بازدید از موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم، فرصتی منحصربه‌فرد برای مشاهده نزدیک غرق‌شدن کشتی‌ها در سفر به این شهر است. از جمله آثار برجسته این موزه، کشتی غرق‌شده اولوبرون است که حفظ این قدمت زیبا بیش از یک دهه حفاری دقیق به طول انجامید و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین یافته‌های دوران باستان شناخته می‌شود.

 سواحل شنی بدروم: از لذت بخش ترین مکان های دیدنی بدروم

سواحل شنی بدروم

(تصویری از سواحل شنی بدروم)

 شبه‌جزیره بدروم در ترکیه، یکی از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی در ساحل دریای اژه است. این منطقه با سواحل زیبا و آب‌های شفاف خود، هم برای گردشگران ترک و هم برای گردشگران خارجی که به دنبال تعطیلاتی آفتابی و ساحلی هستند، جذابیت فراوانی دارد.

از ماه‌های ژوئن تا سپتامبر، این سواحل پراکنده در طول خط ساحلی بدروم، به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های ترکیه برای بازدید است و محیطی ایده‌آل برای لذت‌بردن از آفتاب و دریا را برای شما فراهم می‌کنند.

 معروف‌ترین سواحل شنی بدروم عبارت‌اند از:

  • ساحل بیتز
  • ساحل وزارت گردشگری و فرهنگ یا  Içmeler
  • ساحل اورتاکنت
  • ساحل گومبت
  • ساحل باشگاه ورزشی بدروم
  • ساحل مرکزی شهر بدروم
  • ساحل کاراینسر
  • ساحل یالیکاواک
  • ساحل آسپات

 تفریحات آبی و امکانات بسیار در سواحل بدروم از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این مکان‌های دیدنی بدروم هستند. برای مثال اگر هم‌زمان به دنبال گزینه‌ای با امکانات رفاهی، گزینه‌های بسیار غرفه‌های نوشیدنی و غذا و همچنین محیطی آرام و خانوادگی هستید، ساحل بیتز مناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

 از جمله برجسته‌ترین امکانات و بازی‌های آبی در این ساحل می‌توان به رستوران‌ها، اجاره صندلی‌های آفتاب‌گیر، قایق‌سواری، چتربازی و غرفه‌های کوچک نوشیدنی و غذاها اشاره نمود.

 ساحل ایچملر که معروف به ساحل وزارت گردشگری نیز هست، یکی از سواحل شنی رایگان برای گردشگران محسوب می‌شود. در این ساحل سکوهای متعددی روی آب قرار گرفته که شناگران و علاقه‌مندان به شنا می‌توانند به‌راحتی از طریق آنها وارد آب دریا شوند.

 شهر قدیمی بدروم: از زیباترین جاذبه های گردشگری بدروم

شهر قدیمی بدروم

(تصویری از شهر قدیمی بدروم)

 شهر قدیمی بدروم، یکی از زیباترین بخش‌های این شهر ساحلی، به‌صورت مستقیم مشرف به دریا است و با خیابان‌های باریک و موزاییک‌های زیبا، فضایی دل‌انگیز را ایجاد می‌کند. این خیابان‌های آجرکاری شده با مغازه‌ها و خانه‌های سنتی پوشیده شده‌اند که یادآور دوران قدیم فرهنگ این منطقه هستند.

شهر قدیمی بدروم که در ابتدا یک دهکده ماهیگیری بود، امروزه به منطقه‌ای با فضایی مشابه سانتورینی تبدیل شده است، با خانه‌های سفیدرنگی که از گل‌ها و گیاهان سبز پوشیده شده‌اند. این منطقه پر از فروشگاه‌هایی است که صنایع‌دستی سنتی ترکیه، آباژورها، عتیقه‌جات، لباس‌ها، جواهرات و محصولات دیگر را عرضه می‌کنند.

همچنین، چندین کافه و رستوران رو به دریا در سراسر شهر پراکنده شده‌اند که فضایی ایده‌آل برای استراحت و لذت‌بردن از مناظر دریایی را فراهم می‌کنند.

 یکی از جاذبه‌های مهم شهر قدیمی، مسجد قزلحصار مصطفی پاشا است که در میدان اسکله واقع شده و به‌عنوان یکی از مکان‌های محبوب این منطقه شناخته شده است. این مسجد تاریخی در سال ۱۴۹۲ ساخته شده و در کنار قلعه بدروم و موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم قرار دارد.

 آمفی تئاتر بدروم

آمفی تئاتر بدروم

(تصویری از آمفی تئاتر بدروم)

 آمفی‌تئاتر بدروم یکی از نمونه‌های برجسته جاهای دیدنی بدروم، به‌عنوان تئاترهای کلاسیک یونانی به شمار می‌رود. این مکان که قدمت آن به قرن چهارم پیش از میلاد و دوران حکمرانی شاه ماوسولوس برمی‌گردد، بخشی از میراث معماری باشکوه شهر یونان، یعنی بدروم امروزی، محسوب می‌شود.

این آمفی‌تئاتر در زمان اوج خود ظرفیت پذیرش حدود ۱۳۰۰۰ تماشاگر را داشته و عمدتاً به‌عنوان عرصه‌ای برای نبردهای گلادیاتورها و نمایش‌های تئاتری مورداستفاده قرار می‌گرفت.

 آمفی‌تئاتر بدروم از سه بخش اصلی شامل صحنه، ارکستر و جایگاه تماشاگران تشکیل شده است. امروزه، این مکان نه‌تنها محلی برای بازدید و قدم‌زدن در رد پای گلادیاتورهای باستانی است، بلکه فرصتی برای مشاهده مناظر گسترده شهر و خط ساحلی بدروم فراهم می‌آورد.

در ماه‌های تابستان، این آمفی‌تئاتر میزبان مجموعه‌ای از کنسرت‌های هنرمندان محلی و بین‌المللی است که به این فضا زندگی و جانی تازه می‌بخشند.

 آسیاب های بادی، از چشم نوازترین دیدنی های بدروم

آسیاب های بادی بدروم

(تصویری از آسیاب های بادی بدروم)

 آسیاب‌های بادی واقع در شبه‌جزیره بدروم یکی از چشم‌نوازترین مناظر این منطقه را به نمایش می‌گذارند که به خلیج بدروم و گامبت و دریای اژه مشرف است. قدمت این آسیاب‌ها به قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد و تا دهه ۱۹۷۰ نیز توسط مردم محلی مورداستفاده قرار می‌گرفتند.

در این منطقه هفت آسیاب بادی در بالای تپه‌ای بین گامبت و بدروم قرار گرفته که از این موقعیت، می‌توانید چشم‌اندازی مسحورکننده از خلیج گامبت در یک طرف و خلیج بدروم در طرف دیگر داشته باشید. این مکان، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از زیبایی‌های طبیعی را به گردشگران ارائه می‌دهد و آن‌ها را به سفری در دل تاریخ و طبیعت فرامی‌خواند.

 در کنار این مجموعه، آثار سه آسیاب بادی دیگر در نزدیکی استراحتگاه یالیکاواک در شمال غربی شبه‌جزیره بدروم قرار دارند که خود نیز از جذابیت خاصی برخوردار هستند. بازدید از این آسیاب‌های بادی و بهره‌مندی از مناظر بکر و طبیعی اطراف، به‌عنوان یکی از فعالیت‌های پیشنهادی برای گردشگران منطقه گامبت توصیه می‌شود.

آسیاب‌های بادی با شکل استوانه‌ای و سقف‌های مخروطی خود، نمادی از معماری سنتی منطقه هستند. ساختار سنگی این آسیاب‌ها که با استفاده از سنگ‌های محلی و تکنیک‌های سنتی بنا شده‌اند، نشان‌دهنده مهارت و هنر صنعتگران محلی است. بهترین زمان برای بازدید از این مکان‌ها، اوایل صبح یا اواخر بعدازظهر است که هوای مطبوع و نور مناسب، امکان عکاسی ایده‌آلی را فراهم خواهد کرد.

 موزه هنری زکی مورن: از مشهورترین جاهای دیدنی بدروم

موزه هنری زکی مورن

(تصویری از موزه هنری زکی مورن)

 یکی از نام‌های برجسته مرتبط با شهر بدروم، زکی مورن، هنرمند به‌یادماندنی موسیقی کلاسیک و فیلم در ترکیه است. زکی مورن که به طور مکرر به بدروم سفر می‌کرد و در آنجا اقامت داشت، پس از سال ۱۹۸۰ از دنیای موسیقی کناره‌گیری کرد و به زندگی در انزوا در خانه‌اش در بدروم پرداخت.

 خانه‌ای که زکی مورن از سال ۱۹۸۰ در بدروم به آن نقل‌مکان کرد و تا زمان درگذشتش در ۲۴ سپتامبر ۱۹۹۶ در آن ساکن بود، در سال ۲۰۰۰ به موزه‌ای تحت نظارت وزارت فرهنگ و گردشگری تبدیل شد. این موزه شامل نامه‌های طرف‌داران، جوایز دریافت شده، و اطلاعات، اسناد و عکس‌های متعدد از زندگی و آثار این شخص است.

همچنین لباس‌های صحنه و وسایل شخصی این هنرمند نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است. مجسمه برنزی زکی مورن، در مقابل این موزه قرار دارد. موزه هنر زکی مورن بدروم امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بدروم محسوب می‌شود.

 بازار بزرگ بدروم

بازار بزرگ بدروم

(تصویری از بازار بزرگ بدروم)

 بازارهای پرجنب‌وجوش، بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ ترکیه هستند که ریشه در دوران باستان این کشور دارند و تجربه‌ای است که نباید از دست داد. بازار بدروم که در شهر قدیمی و در میان ساختمان‌های سفیدپوش و کوچه‌های باریک واقع شده، یکی از زیباترین بازارهایی است که می‌توان در بدروم از آن بازدید کرد.

این بازار تنوع گسترده‌ای از محصولات، زیورآلات و سوغاتی‌ها گرفته تا غذا، پوشاک، کالاهای چرمی دست‌ساز، ادویه‌جات و لوازم‌خانگی را در خود جای داده است.

 سه‌شنبه بازار بدروم:

 در روزهای سه‌شنبه، بازار بدروم مملو از منسوجات مختلف است. این روز فرصت مناسبی برای یافتن لباس، ملافه، حوله و سایر محصولات خانگی با تخفیف ویژه است. همچنین، غرفه‌هایی با پارچه‌های نخی و محلی که در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شوند، در این بازار موجود هستند.

 جمعه بازار بدروم:

 جمعه‌بازار بدروم تفاوتی خاصی با بازارهای دیگر این شهر دارد، زیرا به‌عنوان روز محصولات تازه شناخته می‌شود. اگرچه محصولات روزانه همیشه در بازار موجود است، اما روزهای جمعه زمانی است که کشاورزان محلی برای فروش میوه‌ها و سبزیجات تازه خود به بازار می‌آیند. به‌عنوان یک مسافر، این فرصت را خواهید داشت تا غذاهای منحصربه‌فردی را که ممکن است در خانه پیدا نکنید، در این بازار امتحان کنید.

 ساحل شتر

ساحل شتر

(تصویری از ساحل شتر)

 ساحل شتر در شبه‌جزیره بدروم یکی از جذاب‌ترین مقاصد تابستانی ترکیه و از جاهای دیدنی بدروم به شمار می‌آید. خارج از شهر بدروم، سواحل این شبه‌جزیره در طول تابستان، به‌ویژه از ژوئن تا آگوست، مملو از افرادی است که از گرمای آفتاب لذت می‌برند.

شهرهای شبه‌جزیره دارای محبوب‌ترین سواحل هستند که ترکیبی از سواحل عمومی رایگان و کلوپ‌های ساحلی خصوصی را ارائه می‌دهند. این کلوپ‌ها با امکانات متنوعی همراه هستند و با پرداخت هزینه ورودی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 این شبه‌جزیره همواره در میان گردشگران داخلی و اروپایی محبوب بوده و در اوج تابستان، به یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد ترکیه تبدیل می‌شود. بااین‌حال، انتظار یافتن یک ساحل خلوت و جدا از دیگران را نداشته باشید. رفتن به ساحل در این منطقه یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید انجام دهید.

 مرکز خرید اواسیس

 یکی از مدرن‌ترین و به‌روزترین مراکز خرید در بدروم مربوط به اواسیس است. در این مرکز خرید هر اقلامی را که نیاز داشته باشید می‌توانید بیابید. مرکز خرید اواسیس به‌عنوان یکی از مجهزترین جاذبه‌های گردشگری بدروم برای خرید در مساحتی بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع طراحی شده است. این مرکز خرید دارای ۲۳۹ فروشگاه، سالن تئاتر، سالن کنفرانس، سینما و بسیاری مراکز تفریحی مختلف برای سنین مختلف است.

 این مرکز خرید با طراحی فضای باز با درختان کاغذی، استخرهای گل نیلوفر و نخل‌ها مزین شده است. در این بازار علاوه بر تنوع اقلام مختلف می‌توانید انواعی از برندهای جهانی و معروف را نیز بیابید. جالب است بدانید که تنوع قیمت در این مرکز سبب گردیده تا شما با هر بودجه‌ای بتوانید ازآنجا خرید کنید.

 کارخانه کشتی سازی عثمانی

کارخانه کشتی سازی عثمانی

(تصویری از کارخانه کشتی سازی عثمانی)

 ازجمله یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی بدروم کارخانه کشتی‌سازی عثمانی است. این کارخانه به‌صورت بازسازی شده برای بازدید گردشگران قرار گرفته است. این کارخانه کشتی‌سازی مربوط به قرون ۱۸ و ۱۹ام میلادی است که برای مراقبت بیشتر از آن در برابر دزدان دریایی یک برج مراقبت در آن نیز ساخته شده است.

تمامی این قسمت‌ها به‌خوبی بازسازی شده و شما می‌توانید در تور ترکیه به این کارخانه قدیمی بیایید و از قسمت‌های مختلف آن بازدید نمایید. امروزه در این کارخانه بازسازی شده اغلب نمایشگاه‌های هنری برگزار می‌شود.

 در نهایت

 جاهای دیدنی بدروم بر اساس دسته‌بندی آنها می‌توانند به جاذبه‌های گردشگری بدروم، جاذبه‌های توریستی بدروم و حتی تفریحات شبانه بدروم، جاه‌های تاریخی تا سواحل شنی آن تقسیم‌بندی شوند. بدروم فقط معروف به مکان‌های دیدنی بسیاری نیست؛ بلکه امکانات رفاهی مدرن و جذاب برای گردشگران از هر نقطه از دنیا از دیگر نقاط مثبت این شهر محسوب می‌شوند.

 این شهر ساحلی به دلیل جاهای دیدنی منحصربه‌فرد و بکر خود به یکی از پرزرق‌وبرق‌ترین شهرهای تفریحی ترکیه تبدیل شده است. بااین‌حال بدروم خود به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی ترکیه فراتر از تفریحات شبانه، کلوپ‌های ساحلی پرجنب‌وجوش، مکان‌های تاریخی، فرهنگ غنی و هتل‌های لوکس است. شما باید برای درک بهتر و عمیق این تفاسیر به این شهر زیبا سفر کنید تا از نزدیک شاهد طبیعت غنی و بکر و جاذبه‌های دیدنی بدروم باشید.

مقالات مرتبط
نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

در خبرنامه عضو شدید