قیمت تورهای خارجی

۲۰ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۴۱ 7 دقیقه

مشخصات قیمت تورهای خارجی

لیست قیمت تورهای خارجی با توجه به مقصد انتخابی می‌تواند طیف گسترده‌ای را شامل شود. برخی از مقاصد تورهای خارجی، لوکس بوده که همین عامل وجود لیست قیمت ارزان را غیر ممکن می‌سازد. برخی از مسیرها هم هستندکه به دلیل همسایگی با ایران دارای قیمت‌های مناسبی هستند. ممکن است مقاصدی در تورهای خارجی وجود داشته باشند که دارای قیمت ارزان‌تری باشند.  حالا می‌خواهیم این مفاهیم را در قالب مثال با یکدیگر بررسی کنیم. برای مثال قیمت تورهای اروپا نسبت به قیمت تورهای ترکیه، دارای هزینه‌های بیش‌تر هستند. با اینکه ترکیه نیز بخشی از اروپا را در خود جای داده است ولی قیمت آن ارزان‌تر است. 
اما اگر نگاهی به لیست پکیج تورهای خارجی جنوب و جنوب شرقی آسیا بیندازیم، متوجه خواهیم شد قیمت تورهای مالدیو، تورهای کره جنوبی، تورهای ژاپن، تورهای بالی و تورهای سریلانکا نسبت به برخی دیگر از مسیرها، لاکچری‌تر و لوکس‌تر هستند. لذا با توجه به مطالبی که در ابتدای مطلب نیز گفتیم، انتخاب مقصد تاثیر مستقیمی روی هزینه تورهای خارجی خواهد گذاشت. هر مقصد در تورهای خارجی دارای ماهیت گردشگری متفاوت از دیگر مسیرها است. ماهیت توریستی کشوری مانند ترکیه با هویت گردشگری کشوری مانند سنگاپور بسیار متفاوت است. همین تفاوت باعث افزایش قیمت تورهای خارجی می‌شود. هر اندازه خلاقیت در ساخت جاذبه‌ها، تفریحات گردشگری، کیفیت اقامتی، کاربرد استانداردهای بین‌المللی گردشگری، برگزاری رویداهای توریستی و دیگر عناصر گردشگری بیش‌تر و مدرن‌تر باشند، مسافران و گردشگران برای دریافت خدمات بهتر، هزینه‌های بیش‌تری را پرداخت خواهند کرد. 


تورهای خارجی لحظه آخری

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دور زدن قیمت تورهای خارجی، استفاده از پکیج‌های خارجی لحظه آخری است. البته توجه داشته باشید که در فصل پر گردشگر یا های سیزن (High Season) سفرهای خارجی، امکان تهیه تورهای خارجی لحظه آخری نیست. در حقیقت این دسته از تورها را می‌توان در ایام کم گردشگر یا فصل لو سیزن (Low Season) در اختیار مسافران قرار داد. علاوه بر این، تورهای خارجی لحظه آخری در مسیرهای پر رفت‌وآمد و دارای پروازهای مکرر، اتفاق می‌افتند. نکته دیگری که درباره تورهای لحظه آخری باید در نظر بگیرید این است که در این مسیرها، نباید نیازی به دریافت ویزا داشته باشید. مثلا در مسیرهایی مانند گرجستان، ترکیه و ارمنستان که برای سفر به آن‌ها نیازی به اخذ ویزا نیست، می‌توانید در ایام کم گردشگر، تور ترکیه لحظه آخری، تور گرجستان لحظه آخری و تور ارمنستان لحظه آخری را خریداری کنید.


تورهای مسافرتی خارجی ارزان قیمت

پکیج تورهای خارجی شامل خدماتی نظیر بلیط رفت ‌و برگشت، رزرو هتل، بیمه مسافرتی، اخذ ویزا در مسیرهای دارای ویزا، گشت شهری، تورلیدر فارسی زبان و ترانسفر فرودگاهی می‌شود. البته بسته سفر تورهای خارجی گاهی شامل تورهای آپشنال هم می‌شوند که آن هم هزینه‌ای را بر قیمت تورهای خارجی تحمیل می‌کند. اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهایی که هزینه پکیج خارجی را تحت تاثیر قرار می‌دهند عبارتند از ایرلاین انتخابی، نوع پرواز، ساعت پروازی، خدمات هتل، درجه هتل، لوکیشن هتل، تعداد شب‌های اقامت، نرخ ارز، شرایط امنیت مقصد سفر و زمان سفر است. این پارامترها به صورت مستقیم قیمت تورهای خارجی را تغییر می‌دهند. اما فاکتورهایی نظیر هزینه‌های خوراک، هزینه خریدهای سفر، تورهای آپشنال، هزینه حمل و نقل داخل مقصد، هزینه تفریحات گردشگری و ورودیه جاذبه‌های گردشگری از عواملی هستند که حین سفر به افزایش هزینه تورهای خارجی منجر می‌شوند. 
لذا تهیه تورهای مسافرتی خارجی ارزان قیمت کاملا به این بستگی دارد که تقاضای چه سطحی از خدمات را از تور مورد نظر دارید. اگر بخواهید سفر خارجی ارزان را تجربه کنید، حتما هر دوسته از فاکتورهای گفته‌شده در بالا را مد نظر قرار دهید. برای مثال تور گرجستان با پرواز ایرانی، روی یک هتل سه الی چهار ستاره تفلیس با تعداد شب‌های اقامت 3 شب و 4 روز به ویژه در ایام کم گردشگر، می‌تواند هزینه تورهای خارجی را به نفع مسافران رقم بزند. در همین راستا، مای پرواز به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های ارائه خدمات گردشگری، می‌تواند ارزانترین تورهای خارجی را در اختیارتان قرار دهد.


لیست قیمت تورهای اروپا

قاره اروپا با برخورداری از انواع مقاصد پرطرفدار گردشگری و داشتن سطح بالایی از استانداردهای خدماتی توریستی به یکی از ترندهای مسافرتی لوکس در بازار گردشگری تبدیل شده است. هتل‌های اروپا، ایرلاین‌های خارجی در این مسیر، دریافت ویزا، تضمین بانکی، کیفیت پروازی اعم از فرست کلاس، اکونومی و بیزینس، تعداد شب‌های اقامت، نرخ ارز و دیگر فاکتورها به صورت قابل توجهی در قیمت تورهای اروپایی نقش دارند. در حقیقت از میان تورهای خارجی، تورهای اروپا بسیار لاکچری بوده و قیمت آن‌ها بسیار بالا است. کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، اتریش، سوئیس، انگلیس، بلژیک، هلند و بسیاری از کشورهای دیگر نظیر ایتالیا و اسپانیا از مقاصدی هستند که مسافران تورهای خارجی را به خود جذب می‌کنند. لیست قیمت تورهای اروپایی می‌تواند از یک کشور به کشور دیگر تا حدودی فرق کند ولی به صورت کلی هزینه تورهای خارجی اروپا بالا است. شایان ذکر است که امکان تهیه تورهای اروپا لحظه آخری و ارزان وجود نداشته چرا که هزینه آن‌ها تفاوت خاصی با تورهای اروپا عادی ندارد.


قیمت تورهای خارجی مالدیو

شبه جزیره مالدیو با داشتن سطح توسعه یافتگی در صنعت گردشگری به یکی از مسیرهای محبوب توریستی در تورهای خارجی تبدیل شده است. پکیج تورهای خارجی مالدیو نیز مانند دیگر مسیرهای خارجی، از عوامل و فاکتورهای متعددی متاثر می‌شود. بحث محل اقامت و هتل‌های مالدیو یکی از مهم‌ترین بخش‌های افزایش قیمت تورهای خارجی مالدیو به شمار می‌آیند. در واقع، هتل‌های مالدیو بسیار رویایی و لاکچری بوده و هتل بی‌کیفیت در میان آن‌ها وجود ندارد. این هتل‌ها دارای سواحل اختصاصی، امکانات رفاهی و تفریحی بالا، مکان‌گزینی بسیار توریستی (در کنار دریا)، اتاق‌های رو به دریا و مناظر زیبا، استاندارد خدماتی بالا، پرسنل حرفه‌ای و چندزبانه و دیگر پارامترهای مهم هستند که همین عوامل باعث تمایز هتل‌های مالدیو از دیگر مقصدهای خارجی می‌‍‌شوند. 
جدا از بحث اقامت و هتل‌های مالدیو باید به ایرلاین‌هایی هم که در این مسیر پرواز ارائه می‌دهند، گوشه چشمی انداخت. چرا که این ایرلاین‌ها با ارائه پروازهای مختلف، روی قیمت تورهای مالدیو تاثیر می‌گذارند. ایرلاین‌های قطر ایرویز، امارات و فلای دبی از جمله شرکت‌های هواپیمایی هستند که به مقصد مالدیو پرواز دارند. توجه داشته باشید که قیمت پروازهای هواپیمایی قطر ایر ویز و امارات بسیار بالا بوده و نمی‌توان انتظار هزینه پروازی مناسب را از آن‌ها داشت. اما اگر پکیج تور مالدیو خود را با پرواز فلای دبی ببندید می‌توانید تا حدودی قیمت را کاهش دهید. 


قیمت تورهای خارجی نوروز 1403

تعطیلات نوروز و ابتدای فصل بهار تقریبا در بسیاری از مسیرهای گردشگری باعث افزایش قیمت تورهای خارجی می‌شود. پیک سفر مسافران ایرانی، ایام نوروز بوده که به علت کشش تقاضایی بالا منجر به افزایش هزینه تورهای خارجی می‌گردد. البته این مورد به مقصد انتخابی بستگی دارد، چرا که مسیرهای خارجی با هزینه مناسب سفر هم در عید نوروز وجود دارد. برای مثال هزینه تور ترکیه نوروز 1403 با هزینه تور اروپا نوروز 1403 قابل مقایسه نیست. چرا که مسیر ترکیه یکی از پرطرفدارترین مسیرهای توریستی برای مسافران ایرانی محسوب می‌شود. 
نکته دیگری که در افزایش یا کاهش قیمت تورهای خارجی نوروز موثر واقع می‌شود؛ این است که آن تور را برای نیمه اول فروردین یا نیمه دوم آن رزرو کرده‌اند. مشخصا هزینه تورهای خارجی برای نیمه اول فروردین نسبت به نیمه دوم بالاتر است. چرا که در نیمه اول، خیل عظیمی از مسارفران به سفرهای خارجی روی می‌آورند. علاوه بر این، فاکتورهایی مانند ارزش پول کشور مبدا در مقابل کشور مقصد و هزینه‌های عوارض خروج از کشور نیز باعث متغیر شدن قیمت تورهای خارجی نوروز 1403 می‌شوند.


قیمت تورهای خارجی از تهران و شهرستان ها

چه از تهران خواهان مسافرت به یک کشور خارجی باشید و چه از دیگر شهرها نظیر اصفهان، شیراز و یا مشهد هیچ تفاوتی در هزینه تورهای خارجی به وجود نخواهد آمد. پس نگران این نباشد که بخواهید تورهای خارجی مالی پرواز را از تهران، شیراز، اهواز، مشهد، اصفهان، تبریز یا دیگر شهرستان‌ها رزرو کنید. تنها نکته‌ای که باید در این زمینه به آن توجه کرد این است که تورهای مسافرتی تنها از شهرستان‌هایی قابل رزرو هستند که دارای پروازهای بین‌المللی باشند. لذا شهرهای کوچکی که دارای فرودگاه‌ها و پروازهای بین‌المللی نیستند، نمی‌توانند از آن مبدا اقدام به رزرو تورهای مسافرتی خارجی کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر در شهرهای کوچک زندگی می‌کنید برای مسافرت‌های خارجی از مرکز استان محل زندگی خود تور مورد نظر خود را رزرو نمایید. 


مقاصد تورهای خارجی مای پرواز

مای پرواز به عنوان یک بستر اینترنتی و دارای نام و نشان‌های معتبر در حوزه ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری است. آژانس مسافرتی مای پرواز به مقصدهای مختلفی نظیر گرجستان، ارمنستان، قطر، آذربایجان، امارات، ترکیه، قزاقستان و مقصدهای لوکس اروپا نظیر فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند و سوئیس تورهای متنوع برگزار می‌کند. لیست قیمت تورهای خارجی مای پرواز با توجه به بودجه مسافران و کیفیت خدماتی طراحی شده تا پاسخگوی نیازها و دغدغه‌های مسافران باشند. علاوه بر مسیرهای ذکرشده، مسیرهای دیگری نظیر مالدیو، سریلانکا، بالی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، برزیل، کنیا، ژاپن و دیگر مقاصد نیز سهمی از پکیج تورهای خارجی مای پرواز را به خود اختصاص می‌دهند. هر کدام از این مسیرها، با توجه به هتل‌ها و خدماتی که در تورها ارائه می‌شوند دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. پیشنهاد می‌کنیم تور خارجی مورد نظر خود را برای تاریخ مد نظرتان از کانترهای فروش تور خارجی مای پرواز بخواهید، چرا که می‌توانید با دریافت مشاوره‌های گردشگری محور، بهترین کیفیت خدماتی را دریافت کنید.     

مقالات مرتبط

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

در خبرنامه عضو شدید