پیست اسکی گودائوری گرجستان

۱ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۳۵ 4 دقیقه

معرفی تور اسکی گودائوری گرجستان

تا حدود ده سال پیش تفریحات اسکی، پیست‌های اسکی و تور اسکی گرجستان در میان گردشگران و حتی خود مردم گرجستان ناشناخته بود. ولی این کشور در سال‌های اخیر با تبلیغات گسترده توانسته است تفریحات و گردشگری زمستانی خود را به کشورهای اروپایی، منطقه قفقاز، آسیا و سایر کشورهای جهان معرفی کند. گرجستان که در مرکز قفقاز بزرگ قرار گرفته لذا دارای حجم بالای بارش برف به صورت منظم در نزدیکی دریای سیاه است. ترکیب دریا و اسکی در فصل زمستان گرجستان برای بسیاری از مسافران و گردشگران زمستانی سرشار از هیجان و لذت خواهد بود. گرجستان با داشتن پیست‌های اسکی متعدد توانسته به تقاضای مسافران اسکی‌دوست پاسخی مناسب بدهد.

پیست های اسکی گرجستان

مهم‌ترین پیست‌های اسکی گرجستان عبارتند از پیست اسکی گودائوری (Gudauri)، مِستیا (Mestia)، گودِرزی (Goderdzi) و باکوریانی (Bakuriani). هر کدام از این پیست‌های اسکی دارای امکانات و پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای برای تور اسکی گرجستان بوده که از میان آن‌های پیست اسکی گودائوری (Gudauri Ski Resort) دارای شهرتی جهانی و بین‌المللی است. تور اسکی گودائوری گرجستان در فصل سرد و در هنگام بارش‌های منظم و مداوم برف مورد توجه گردشگران ایرانی و سایر مسافران قرار می‌گیرد. این پیست اسکی دارای وسعت زیاد در زمین‌ها بوده که امکان استفاده برای تمامی اقشار، توانایی‌ها و سنین را فراهم آورده است. دسترسی راحت، ارائه خدمات به زبان انگلیسی و امکانات لازم برای اسکی‌بازان مبتدی از مهم‌ترین ویژگی‌های گودائوری هستند.

 

پیست اسکی گودائوری گرجستان

تور اسکی گرجستان به مقصد پیست‌های اسکی و به ویژه گودائوری یکی از جذاب‌ترین تورهای گرجستان زمستانی به شمار می‌آید. گرجستان برای اینکه فصل لو سیزن یا کم گردشگر خود را برای سفر رونق ببخشد به تورهای اسکی روی آورده است. در حقیقت، گردشگری زمستانی گرجستان یکی از راه‌های خروج توریسم این کشور از رکود و کم‌رونقی است. به همین دلیل، توسعه پیست‌های اسکی و توریسم زمستانی از اهداف برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران گردشگری گرجستان قرار گرفته است.

پیست اسکی گودائوری گرجستان یکی از مجهزترین و توسعه‌یافته‌ترین پیست‌های اسکی این کشور بوده که در فاصله دو ساعت رانندگی از تفلیس قرار گرفته است. این حجم از شهرت و معروفیت گودائوری باعث شده که قیمت تور اسکی گودائوری گرجستان نسبت به تور سایر پیست‌های اسکی، دارای قیمت بالاتری باشد. این پیست اسکی دارای سه مسیر آسان، متوسط و سخت بوده که با توجه به سطح مهارت اسکی‌بازان طراحی شده‌اند. مسابقاتی مانند هلی اسکی، اسکی سرعت و اسکی سراشیبی در گورائوری برگزار می‌شوند که اسکی‌بازان را با سطح مهارت‌های مختلف به خود جذب می‌کند. مسیرهای اسکی در تور اسکی گودائوری گرجستان از شیب‌های متفاوتی برخوردار بوده که درجه سختی آن‌ها را نشان می‌دهد.  

 

امکانات و تجهیزات پیست اسکی گودائوری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، پیست اسکی گودائوری دارای امکانات و تجهیزات متنوعی بوده که آن را در میان مسافران تور گودائوری گرجستان معروف کرده است. این پیست اسکی از بالاترین استانداردهای بین‌المللی اسکی پیروی کرده و لذا از امنیت بالایی نیز برخوردار است. تمامی اسکی‌بازان از کشورهای اطراف و حتی کشورهای اروپایی در فصل زمستان به این پیست اسکی سر می‌زنند هر چند که کیفیت و استانداردهای گودائوری به پای پیست‌های اسکی کوه‌های آلپ در اروپا نمی‌رسد. در ادامه به بخشی از مهم‌ترین امکانات و تجهیزات این پیست اسکی اشاره خواهیم کرد تا پکیج اسکی گرجستان را با آن‌ها مهیج‌تر کنید:

  • پاراگلایدینگ
  • چندین رستوران
  • هلیکوپتر اسکی‌بازها
  • دستگاه‌های خودپرداز
  • اجاره اسکی و اسنوبرد
  • WiFi رایگان در پیست
  • موتورسواری بر روی برف
  • خدمات نگه‌داری از کودک
  • چندین هتل و اقامتگاه مناسب
  • مدارس اسکی خصوصی و عمومی
  • یک تله کابین، 6 تله سیژ و یک تله بشقابی

 

مسیرهای دسترسی به پیست اسکی گودائوری

پیست اسکی گودائوری در فاصله 120 کیلومتری شهر تفلیس و در دهکده‌ای به همین اسم واقع شده است. این منطقه از ابتدای ماه دسامبر تا اواخر آوریل پوشیده از برف بوده که به دلیل آب‌وهوای معتدل در فصل بهار نیز به عنوان یک منطقه ییلاقی مورد توجه مسافران گرجستان قرار می‌گیرد. مسیر دسترسی به پیست اسکی گودائوری با اتوبوس و تاکسی حدود دو ساعت بوده که به راحتی می‌توانید به آنجا بروید. از گودائوری می‌توانید به سمت شهر استپانسمیندا (کازبگی) رانندگی کرده تا از کوه زیبای کازبک و کلیسای معروف تثلیث گرگتی نیز دیدن کنید. برای رفتن به گودائوری می‌توانید هم تاکسی کرایه کنید و هم خودتان با خودروی اجاره‌ای به آنجا بروید ولی از آنجا که مسیر این پیست اسکی کوهستانی و پرپیچ‌و‌خم است لذا حتما شرایط راه را از سازمان راه و ترابری آنجا پرس و جو کنید.

 

هتل ها و اقامتگاه های گودائوری

اگر مسافر تور اسکی گودائوری گرجستان هستید، حتما می‌بایست از شرایط اقامتگاه و هتل‌های آنجا مطلع باشید. چرا که تفریح و هیجان تور گودائوری گرجستان می‌تواند با وجود هتل‌های با کیفیت و اقامتگاه‌های بومی این منطقه، موجب رضایت خاطر مسافران و گردشگران شود. این هتل‌ها دارای امانات تفریحی و رفاهی نظیر پارکینگ، آسانسور، تلویزیون کابلی و ماهواره‌ای، سرویس رایگان رفت و آمد و ترانسفر فرودگاهی و اینترنت بوده که اقامت را برای‌تان لذت‌بخش خواهند کرد. در ادامه برای اینکه بتوانید در این منطقه کوهستانی، به اقامتی رویایی و سرشار از هیجان دست یابید به لیستی از بهترین هتل‌های این منطقه اشاره خواهیم کرد:

  • هتل آلپینا (Alpina Hotel)
  • هتل گودائوری این (Gudauri Inn)
  • هتل ابو گودائوری (Hotel Abu-Gudauri)
  • هتل دکا گودائوری (Hotel Deka Gudauri)
  • هتل گودائوری لافت (Gudauri Hotel Loft)
  • هتل مارکو پلو گودائوری (Marco Polo Hotel Gudauri)
مقالات مرتبط

ســــــوالات متــــــداول

متداول ترین تفریح زمستانی گودائوری چیست؟

هلی اسکی یا هلی بورد که با استفاده از هلی کوپتر صورت می گیرد که مسافران را تا بالاترین ارتفاع و برف های دست نخورده می رساند.

آیا در منطقه گودائوری مهمان سرا وجود دارد؟

بله، هتل ها، اقامتگاه ها و مهمان سراهای مختلف در منطقه گودائوری وجود دارند.

خدمات تور اسکی گودائوری گرجستان شامل چه مواردی است؟

مواردی نظیر هتل، بلیط رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، لیدر فارسی زبان، ترانسفر فرودگاهی و گشت پیست گودائوری از خدمات تور اسکی گرجستان هستند.

آیا منطقه گودائوری در فصل بهار هم قابل بازدید است؟

 بله، این منطقه در فصل بهار مورد بازدید طبیعت گردان و اکوتوریست های گرجستان قرار می گیرد.

بهترین مدت اقامت تور اسکی گودائوری گرجستان چند شب و چند روز است؟

این به هدف مسافران تور گودائوری گرجستان بستگی دارد که می خواهند چند روز در این منطقه بمانند.

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

در خبرنامه عضو شدید