جاهای دیدنی استانبول در شب + تفریحات شبانه استانبول

جاهای دیدنی استانبول در شب + تفریحات شبانه استانبول
۲ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴ 18 دقیقه

استانبول نه‌تنها به‌خاطر آثار تاریخی شاخصی مانند ایاصوفیه، مسجد آبی، و بازار بزرگ شهرت جهانی دارد، بلکه شب‌های این شهر نیز به همان اندازه پرجنب‌وجوش و پر از جاذبه‌های متنوع است. جاهای دیدنی استانبول در شب ازجمله دلایل دیگری برای سفر به این شهر زیبا هستند. این شهر که هرگز از حرکت بازنمی‌ماند، چه در روز و چه در شب، فرصتی بی‌نظیر برای تجربه زندگی شهری را ارائه می‌دهد.

 در شب، استانبول با ترکیبی از فضاهای تاریخی و مدرن همچنان مسحورکننده باقی می‌ماند. شبگردی در این شهر، از تماشای چشم‌اندازهای خیره‌کننده تنگه بسفر در نورهای شبانه تا شرکت در رویدادها و فعالیت‌های شبانه مانند کافه‌ها و رستوران‌های زیبا، بستر تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی را برا شما فراهم می‌کند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشیر تا با بهترین جاهای دیدنی استانبول در شب بیشتر آشنا شوید.

 جذابیت استانبول در شب

جذابیت استانبول در شب

(تصویری از استانبول در شب)

 با انتخاب استانبول برای کاوش در شب، نه‌تنها می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی این شهر بهره‌مند شوید، بلکه از امتیاز انحصاری دوری از شلوغی روز نیز برخوردار خواهید شد. شب‌های استانبول فرصت منحصربه‌فردی را برای کشف چهره‌ای متفاوت از این شهر تاریخی را فراهم می‌کند؛ چهره‌ای که درخشش شبانه آن، نمایانگر ترکیبی از زیبایی، آرامش و حیات شبانه پر تپش است.

از چشم‌اندازهای مسحورکننده تنگه بسفر گرفته تا قدم‌زدن در خیابان‌های قدیمی و تاریخی که در سکوت شب مملو از آرامش هستند، همه‌وهمه استانبول را به مقصدی بی‌همتا در هر ساعتی از شبانه‌روز تبدیل می‌کنند.

 با غروب خورشید بر فراز بسفر، استانبول به یک زمین‌بازی پرجنب‌وجوش و رنگارنگ تبدیل می‌شود. انرژی شهر در شب به اوج خود می‌رسد و ترکیبی از رنگ‌ها، صداها و طعم‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به گردشگران ارائه خواهد داد.

از بارهای شیک و مدرن روی پشت‌بام‌ها با چشم‌اندازهای خیره‌کننده شهر تا کافه‌ها و رستوران‌های پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های استانبول که با موسیقی‌های محلی یا جهانی جان می‌گیرند، زندگی شبانه استانبول به همان اندازه که متنوع است، جذاب نیز خواهد بود.

 بااین‌حال، جنبه‌ای از زندگی شبانه استانبول که آن را از سایر مقاصد جهانی متمایز می‌کند، هم‌زیستی هماهنگ مدرنیته و سنت است. استانبول، جایی است که مدرن‌ترین کلوپ‌های شبانه و بارهای روی بام در کنار نمایش‌های زنده موسیقی سنتی و تفریحات فرهنگی ترکیه قرار دارند. این تنوع و تداخل دو جهان، تجربه‌ای بی‌نظیر از شب‌زنده‌داری را رقم می‌زند که هم مهیج است و هم جذاب، و بازتابی واقعی از روح پرجنب‌وجوش و چندوجهی این شهر است.

 تفریحات شبانه رایگان در استانبول

تفریحات شبانه رایگان در استانبول

(تصویری از تفریحات شبانه در استانبول)

 اگر هزینه بسیاری را برای رزرو تور و محل اقامت خود برای سفر به استانبول پرداخت کرده‌اید، لازم است برای کاهش هزینه‌هایی در طول سفر با جاهای دیدنی و رایگان استانبول نیز آشنا شوید. در این شهر تفریحی، تاریخی و توریستی علاوه بر تفریحات پولی گزینه‌های بسیاری به‌صورت رایگان نیز برای گردشگران وجود دارند که شما می‌توانید از آنها دیدن نمایید.

 مکان های دیدنی رایگان در شب های استانبول

مکان های دیدنی رایگان در شب

(تصویرمکان های دیدنی رایگان در شب های استانبول)

 از جمله جاهای دیدنی استانبول در شب از دسته تفریحات رایگان شبانه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 پارک گردی

پارک گردی

(تصویری از پارک های استانبول)

 تعداد بسیار زیادی پارک‌های تفریحی و سرسبز در شهر استانبول وجود دارند که گردشگران می‌توانند به‌صورت کاملاً رایگان در مواقع مختلف به آنجا مراجعه کنند. پارک گردی در شب با پیاده‌روی یا استراحت و لذت‌بردن از هوای خوب و پاکیزه آن می‌تواند قسمت خوبی از تفریحات شبانه شما در استانبول را تشکیل دهد. پارک‌های سرسبز و زیبای استانبول دارای هزینه‌های ورودی نیستند و شما می‌توانید به‌صورت نامحدود ساعاتی را در شبانه‌روز در آن سپری کنید.

 ازجمله پارک‌های رایگان و سرسبز استانبول می‌توان به پارک ییلدیز، پارک آتاتورک، پارک گزی و... اشاره نمود.

 بازدید از موزه مدرن استانبول

بازدید از موزه مردن استانبول

(تصویری از موزه مدرن استانبول)

 موزه مدرن استانبول از جمله جاهای دیدنی معروف استانبول محسوب می‌شود. بااین‌حال این مکان دارای شرایط بازدید کاملاً رایگان نیست؛ اما بازدید از موزه مدرن استانبول برای گردشگران در روزهای پنجشنبه کاملاً رایگان است.

شما می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق سفر خود در تور استانبول روزهای پنجشنبه کاملاً به‌صورت رایگان از این موزه و نمایشگاه‌های فصلی و دائمی آن دیدن نمایید.

 پل گالاتا

 پل گالاتا یکی از نمادین‌ترین پل‌های استانبول است که بر روی دو شاخ طلایی، ورودی مشهور بسفر، قرار گرفته و شهر را به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می‌کند. این پل با تاریخچه‌ای غنی، ابتدا در زمان سلطان عبدالمجید دوم به‌صورت چوبی ساخته شد و از آن زمان تاکنون جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و زندگی روزمره مردم استانبول دارد.

پل گالاتا که به‌خاطر چراغ‌های درخشان و ترافیک عاشقان دریا به پل همیشه بیدار مشهور است، جایی است که مردمان شهر برای تماشای زیبایی‌های دریا به آنجا می‌آیند.

 در سال ۱۹۱۲، پل گالاتا به شکلی نزدیک به‌ظاهر امروزی خود بازسازی شد و سطح پایینی آن به محل تجمع بارها، کافه‌ها و رستوران‌هایی تبدیل شد که به جایگاه تفریح و استراحت برای گردشگران تبدیل شده است. امروزه، این پل نه‌تنها به‌عنوان راهی برای عبور از آب، بلکه به‌عنوان مقصدی برای تجربه لحظات ناب زندگی استانبول شناخته شده است.

 سطح بالایی پل گالاتا نیز با سه مسیر برای اتومبیل‌ها، مسیرهای تراموا و پیاده‌روهای دو طرفه، فضایی شلوغ را به نمایش می‌گذارد. یکی از جلوه‌های جالب و محبوب این پل، صف طولانی ماهیگیرانی است که با چوب‌های ماهیگیری خود در امتداد نرده‌های پل می‌ایستند و منظره‌ای چشمگیر و خاص از زندگی روزمره استانبول را به تصویر می‌کشند. این پل همچنان نمادی از هم‌زیستی فرهنگ و تاریخ در دل شهر پرتحرک استانبول است.

 بازدید از منطقه بالات

بازدید از منطقه بالات

(تصویری از منطقه بالات)

 بالات یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر استانبول است که با دیدن آن، رنگ‌های زیبا و متنوع ساختمان‌ها و بافت معماری آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. خانه‌های رنگی و بسیار زیبا و هم شکل در این منطقه از جمله جاهای دیدنی استانبول در شب محسوب می‌شود.

علاوه بر خانه‌های رنگی شما می‌توانید از کلیسای سنت استفان، کالج ارتودکس یونان و چند کلیسای تاریخی دیگر نیز از این منطقه دیدن نمایید.

 مسجد زیرک

مسجد زیرک

(تصویری از مسجد زیرک)

 یکی دیگر از مکان‌های دیدنی استانبول در شب به‌صورت رایگان بازدید از مسجد زیرک است. این مسجد با بافت و قدمت طولانی که دارد از جمله مساجد قدیمی استانبول محسوب می‌شود که در قرن‌های گذشته از آن به‌عنوان صومعه استفاده می‌شد. امروزه این مسجد قدیمی به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول درب آن به‌سوی گردشگران کاملاً باز و بدون هزینه ورودی، کاملاً رایگان است.

 خیابان کاراکوی

خیابان کاراکوی

(تصویری از خیابان کاراکوی استانبول)

 پیاده‌روی و گردش شبانه در کوچه و خیابان‌های استانبول به‌صورت چراغانی شده از جمله تفریحات شبانه استانبول محسوب می‌شود که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. کاراکوی با نقاشی‌های دیواری و مزین شده به گیاهان و گل‌های بسیار زیبا و بافتی متفاوت یکی دیگر از مکان‌هایی است که در استانبول به‌صورت شبانه و کاملاً رایگان می‌توانید از آن دیدن نمایید.

 باقدم‌گذاشتن در این خیابان، شما گویی درون نمایشگاهی قرار گرفته‌اید که به درون خود خیابان منتقل شده است. در سرتاسر این خیابان شما می‌توانید نقاشی‌های بسیار زیبا که بر دیوارهای آن آویزان شده‌اند را مشاهده کنید.

 تفریحات ارزان و رایگان شبانه در استانبول

 شما علاوه بر دیدن جاهای دیدنی استانبول در شب می‌توانید از تفریحات شبانه آن نیز بهره‌مند شوید. در این زمینه نیز گزینه‌های رایگان و حتی ارزان بسیاری برای افرادی که بودجه کافی برای هزینه‌های سفر به استانبول را ندارند، وجود دارد.

 از جمله لیستی از تفریحات رایگان شبانه در استانبول و تفریحات ارزان به شرح زیر هستند:

  • گردش در خیابان‌های معروف استانبول از جمله خیابان استقلال، خیابان بغداد، خیابان فرانسوی‌ها
  • مشاهده نمای شهری استانبول روی پل‌های شهر استانبول از جمله پل گالاتا و پل بسفر
  • مساجد تاریخی و زیبای استانبول از جمله مسجد آبی، مسجد سلیمانیه و مسجد ایاصوفیه
  • تجربه زیبای ساحل‌گردی و قدم‌زدن در سواحل مختلف استانبول در شب از جمله سواحل کاد بوستان، ساحل فلوریا و ساحل شیله
  • دیدن فواره‌های مختلف استانبول مانند فواره آلمانی واقع در میدان سلطان احمد، فواره اسکودار احمد سوم در منطقه اسکودار و فواره خرم سلطان در منطقه فاتح

  • شهربازی‌های محبوب و مهیج استانبول از جمله:
  1. شهربازی ویالند
  2. شهربازی موی پارک
  3. شهربازی ویاپورت
  4. شهربازی بوستانسی
  5. شهربازی بابالو
  6. شهربازی بستانجی
  • بازدید شبانه از میدان تکسیم
  • شبگردی و بازدید از بازارهای بزرگ و محلی استانبول به‌خصوص بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول
  • گوش‌دادن به موسیقی‌های شبانه در خیابان‌های مختلف استانبول
  • استفاده از کتابخانه دولتی
  • بازدید کلیساهای قدیمی و مرکز تحقیقات تمدن‌های آناتولی

 بهترین کلاب های شبانه استانبول

بهترین کلاب های شبانه

(تصویری از کلاب های شبانه استانبول)

 ازآنجاکه استانبول شهری همیشه بیدار است و چه به‌صورت روزانه و حتی شبانه دارای تفریحات و جاهای دیدنی بسیاری برای بازدید است همواره یکی از اولین پیشنهادهای تورهای مسافرتی هستند.

 یکی از جذاب‌ترین تفریحات شبانه استانبول رفتن به کلاب‌ها و بارهای شبانه در این شهر است. چنین مکان‌هایی برای افرادی که دوست‌دار مهمانی‌ها و جشن‌های شلوغ و موسیقی‌های هیجان‌انگیز هستند بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

 بهترین کلاب ها و بارهای شبانه در استانبول

 از جمله بهترین کلاب‌ها و بارهای شبانه در استانبول که می‌توانید به‌عنوان یکی از تفریحات و جاهای دیدنی استانبول در شب از آن لذت ببرید به شرح زیر هستند.

 کلاب روبی

 یکی از جذاب‌ترین کلاب‌های شبانه استانبول کلاب روبی نام دارد که در محله اورتاکوی استانبول واقع شده است. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کلاب در استانبول موقعیت بی‌نظیر آن است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از تنگه بسفر را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

در این کلاب شما می‌توانید از برنامه‌های شاد، موسیقی‌های زنده و هیجان‌انگیز لذت ببرید. روزهای آخر هفته در کلاب روبی، دی جی‌های معروف ترکیه به آنجا دعوت می‌شوند و شما می‌توانید شاهد جذاب‌ترین شب‌های استانبول در آنجا باشید. در این کلاب علاوه بر نوشیدنی‌های مختلف انواع غذاهای سنتی ترکیه‌ای و غذاهای دریایی، کبابی و بین‌المللی نیز سرو خواهد شد.

 کلاب رینا

 کلاب رینا، به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و بهترین کلاب‌های شبانه استانبول معرفی شده است. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و مشهور بودن این کلاب می‌توان به حضور افراد بسیار مشهور مانند کیلی مینو، اوما تورمن و بن جاوی اشاره نمود. مهمانی‌های شبانه این کلاب پر زرق‌وبرق، بسیار باشکوه و لاکچری برگزار خواهند شد.

 کلاب سورتی

 کلاب سورتی یکی دیگر از کلاب‌های شبانه استانبول در محله بشیکتاش است. این کلاب یکی از کلاب‌های بسیار معروف در ترکیه است که با موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب دیدی از مناظر شهری استانبول را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

این کلاب زیبا دارای سه بار و شش رستوران است و لحظاتی بسیار فراموش‌نشدنی را به‌عنوان یکی از تفریحات شبانه استانبول برای شما خلق خواهد کرد. شما می‌توانید در این کلاب از رقص و جشن‌های شبانه، اجراهای زنده و هیجان‌انگیز آن لذت ببرید و با استفاده از بار و رستوران‌های آن، طعم غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه آنها نیز تجربه کنید.

 کلاب های معروف استانبول با موسیقی زنده

کلاب های معروف استانبول با موسیقی زنده

(تصویری از کلاب های معروف تفلیس با موسیقی زنده)

 رفتن به کلاب‌های شبانه استانبول و حضور گروه‌های موسیقی زنده در آن دارای هیجانی مثال‌نزدنی است که باید در سفر به استانبول حتماً آن را تجربه کنید. از جمله معروف‌ترین کلاب‌های معروف استانبول با موسیقی زنده شبانه عبارت‌اند از:

  • کلاب بابیلن Babylon: از کلاب‌های شبانه با موسیقی زنده، محل برگزاری کنسرت‌های زنده در استانبول با ظرفیت ۵۵۰ نفر
  • شبانه آی کی اس وی IKSV: یک کلاب شبانه بسیار معروف و محل برگزاری کنسرت، گروه‌ها و هنرمندان معروف ترکیه
  • باشگاه جاز ناردیسNardis Jazz Club: محل برگزاری کنسرت‌های هفتگی و برنامه‌های موسیقی زنده در روزهای دوشنبه تا شنبه
  • کلوپ جاز بادوا  The Badau Jazz Club
  • کلوپ موسیقی ترکی انجی  (Angie club)
  • کلوپ سیمیت  (Cemiyet)
  • کلوپ ور کلاین  (Vor Klein)

 زندگی شبانه در استانبول

 تفریحات، شلوغی خیابان‌ها و پویایی زندگی در استانبول علاوه بر روزها، شبانه نیز همچنان ادامه دارد. وجود زندگی شبانه در جای‌جای خیابان‌ها، کوچه‌ها و مکان‌های دیدنی استانبول سبب جذب بسیاری از گردشگران به خود شده است.

شما به‌صورت شبانه می‌توانید جاهای تفریحی، مکان‌های دیدنی و تاریخی بسیاری را مشاهده نمایید که با چراغانی‌ها و معماری بسیار زیبا همچون یک جواهر در نقاط مختلف این شهر می‌درخشند. در معرفی بهترین جاهای زندگی شبانه استانبول می‌توان به مکان‌های دیدنی و تاریخی همچون کاخ توپکاتی یا پل بسفر اشاره نمود.

 کاخ توپکاپی

 موزه کاخ توپکاپی یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین موزه‌های استانبول و جهان است که مجموعه‌های ارزشمند و گنجینه‌های امپراتوری عثمانی را در خود جای داده است. این موزه که در مجموعه تاریخی کاخ واقع شده، از سال ۱۴۷۸ تا ۱۸۵۶ به‌عنوان اقامتگاه رسمی سلاطین عثمانی و دربار آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت.

پس از تأسیس جمهوری ترکیه، کاخ توپکاپی به موزه تبدیل شد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای تاریخ، فرهنگ و هنر امپراتوری عثمانی در ترکیه محسوب می‌شود.

 یکی از جاذبه‌های برجسته موزه کاخ توپکاپی، مجموعه جواهرات امپراتوری است که در حیاط سوم این کاخ به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه شامل برخی از ارزشمندترین جواهرات جهان، مانند الماس قاشق‌ساز، یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های تراش‌خورده در جهان، و خنجر زمرد توپکاپی است. این جواهرات نه‌تنها به دلیل زیبایی و درخشش بی‌نظیر خود، بلکه به‌خاطر تاریخ و اهمیت فرهنگی خود، جایگاه ویژه‌ای در میان آثار این موزه دارند.

 همچنین در قلب حیاط سوم، کتابخانه سلطان احمد سوم قرار گرفته که یکی از زیباترین ساختمان‌های کاخ به شمار می‌رود. این کتابخانه با کاشی‌های نقاشی شده، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و کرکره‌هایی که با منبت‌های مروارید و عاج تزیین شده‌اند، نمادی از هنر و معماری دوران امپراتوری عثمانی است.

 پل بسفر

 پل بسفر یکی از برجسته‌ترین سازه‌های استانبول است که تنگه بسفر را بین منطقه اورتاکوی در بخش اروپایی و بیلربی در بخش آسیایی این شهر به هم متصل می‌کند. این پل با طولی حدود ۱.۵ کیلومتر و ارتفاع ۱۶۵ متر، یکی از نمادهای مهم استانبول محسوب می‌شود و تجربه عبور از میان دو قاره اروپا و آسیا را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

فضای زیرین پل با ارتفاع ۶۴ متر، به کشتی‌های بزرگ‌تر این امکان را می‌دهد که به‌راحتی از زیر آن عبور کنند و به همین دلیل یکی از شاهکارهای مهندسی مدرن استانبول محسوب می‌شود.

 پل بسفر دارای ۸ باند ترافیکی است، شامل ۳ خط برای هر جهت، یک خط اضطراری و پیاده‌رویی که عابران پیاده دیگر مجاز به استفاده از آن نیستند. روزانه بیش از ۱۸۰,۰۰۰ وسیله نقلیه از این پل عبور می‌کنند. جالب است بدانیدکه این پل اولین از سه پل معلقی بود که بر روی تنگه بسفر ساخته شد و به مردم امکان عبور از این تنگه را که پیش از آن تنها از طریق کشتی امکان‌پذیر بود، فراهم کرد.

 اگرچه خدمات کشتی همچنان به طور منظم در تنگه بسفر فعال است و تجربه‌ای دلپذیرتر و آرامش‌بخش‌تر برای عبور از میان دو قاره محسوب می‌شود، اما پل بسفر همچنان نقش مهمی در اتصال شرق و غرب استانبول به همدیگر دارد.

 جاهای دیدنی استانبول در نورپردازی شبانه

 ازآنجاکه گردشگری، سفرهای روزانه و رفت‌وآمد شبانه در استانبول همچنان ادامه دارد شما می‌توانید جاهای دیدنی استانبول در شب را با چراغانی‌ها و نورپردازی‌های بسیار زیبا نیز مشاهده نمایید. نورپردازی‌های زیبا برای تزیین جاهای دیدنی و مکان‌های دیدنی استانبول در شب جذابیت آنها را دوچندان کرده است.

 برای مثال دو نمونه بارز از جاهای دیدنی استانبول در نورپردازی شبانه که با نورها و چراغ‌های بسیار زیبا مزین شده‌اند می‌توان به برج گالاتا و مسجد ایاصوفیه اشاره نمود.

 برج گالاتا در شب

برج گالاتا در شب

(تصویری از برج گالاتا در شب)

 برج گالاتا یکی از مکان‌های بسیار معروف گردشگری در ترکیه است که گذراندن ساعتی از شبانه در آن و یا هنگام غروب آفتاب می‌تواند مناظر شگفت‌انگیزی را به شما ارائه دهد. جدا از آن نورپردازی زیبای این برج در شب می‌تواند یکی دیگر از دلایل جذابیت آن و دلایل قطعی برای بازدید از آن در شب‌های استانبول باشد.

 با قرارگرفتن روی این برج می‌توانید منظره ۳۶۰ درجه از شهر استانبول و چراغ‌های این شهر در شب را مشاهده نمایید که واقعاً مثال‌زدنی است.  این برج تا زمان ساخت برج بیازی در سال ۱۷۴۹ جزو بلندترین برج استانبول محسوب می‌شد و در زمان عثمانی‌ها از این برج به‌عنوان زندان، رصدخانه و حتی برج مراقبت استفاده می‌کردند. در نهایت در سال ۱۹۶۰ با بازسازی این برج درب آن به‌عنوان یک مکان دیدنی برای گردشگران باز شد.

 مسجد ایاصوفیه و نورپردازی شبانه آن

مسجد ایاصوفیه و نورپردازی شبانه

(تصویری از مسجد ایاصوفیه در شب)

 مسجد امروز ایاصوفیه در استانبول یک سازه مهم بیزانسی و از بناهای تاریخی بزرگ جهان محسوب می‌شود. این بنای تاریخی در قرن ششم به‌عنوان یک کلیسای مسیحی ساخته شد و بعدها به‌عنوان مسجد و امروزه به‌عنوان موزه و مسجد استفاده می‌شود. با بازدید از این مکان تاریخی در استانبول شما می‌توانید شاهد فرهنگ و تغییرات مذهبی در طول قرن‌ها در این شهر باشید.

ستون‌های مرمری و کاشی‌های دست‌ساز در ساختار این مسجد آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول تبدیل نموده است. این مسجد نیز با نورپردازی بسیار زیبا و ماهرانه یکی از مکان‌های دیدنی استانبول در شب محسوب می‌شود.

ترکیب معماری کلاسیک و سنگ‌های قدیمی در کنار نورپردازی، جلوه‌ای بسیار خاص به نمای این مسجد در شب بخشیده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از جاهای دیدنی استانبول حتماً شبانه به دیدن مسجد ایاصوفیه بروید و نورپردازی زیبای آن را نزدیک ببینید.

 رستوران ها و کافه های شبانه استانبول

رستوران ها و کافه های شبانه

(تصویری از رستوران و کافه های شبانه)

 گردش شبانه استانبول برای گردشگران فقط محدود به بازدید و تفریحات مختلف نخواهد بود؛ بلکه شما می‌توانید در صورت نیاز به‌صرف وعده‌های غذایی یا میل به نوشیدن یا خوردن غذاهای ترکی به رستوران‌ها و کافه‌های شبانه بروید.

 از بهترین کافه‌های شبانه استانبول برای تجربه شبانه و از جمله رستوران‌های معروف استانبول که تا دیروقت باز هستند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 رستوران نصرت (Nusr-Et) 

 نصرت یکی از معروف‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های شبانه استانبول است که ترکیبی از منوی نوآورانه و شگفت‌انگیز از پخت گوشت را مهمانان خود ارائه می‌دهد. رستوران‌های نصرت دارای شعبه‌های بسیار زیادی در استانبول است که در فضای جادویی شعبه‌های مختلف آن می‌توانید لحظات فراموش‌نشدنی را با طعم‌های بی‌نظیر غذاهای آنها تجربه کنید.

 این رستوران مختص افرادی است که به غذاهای گوشتی و استیک‌های خوشمزه گوشت علاقه‌مند هستند. ناگفته نماند که در این رستوران علاوه بر سرو استیک‌های خوشمزه می‌توانید منوی جذابی از غذاهای مختلف از جمله غذاهای گیاهی، انواع غذاهای تند، ماهی، سوسیس، برگر و انواع پیش‌غذاها در آن مشاهده نمایید.

از دیگر شعبات رستوران نصرت می‌توان به شعبه‌های مختلف آن در عربستان، یونان، انگلستان، امارات، آمریکا و قطر اشاره نمود. شما علاوه بر لذت از مزه و طعم بی‌نظیر غذاها می‌توانید از تنوع بالای ۵۰۰ نوع نوشیدنی در رستوران نیز لذت ببرید.

 کافه های خیابان استقلال

 یکی دیگر از گزینه‌های بهترین کافه‌های شبانه استانبول برای تجربه شبانه در این شهر، کافه‌های موجود در خیابان استقلال هستند. خیابان استقلال از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم یکی از خیابان‌های بسیار زیبا و پرطرف‌دار میان افراد بومی و گردشگران است. در این خیابان علاوه بر جاهای دیدنی و فروشگاه‌های مختلف شما می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری را نیز برای تجربه طعم بی‌نظیر غذاهای مختلف ترکی و بین‌المللی بیابید. از معروف‌ترین کافه‌های خیابان استقلال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از کافه صفاحت خانه استانبول واقع در ورودی پاساژ اطلس باحال و هوای مدرن و مناسب برای جوان
  • کافه کرب بار استانبول واقع در خیابان استقلال با اجرای موسیقی زنده ترکی و مناسب برای شب‌نشینی و زندگی شبانه استانبول

 رستوران میکلا

 رستوران میکلا یکی از بهترین رستوران های شبانه در استانبول است که با سرآشپز ترک‌تبار اسکاندیناوی خود منویی متشکل از غذاهای ترکی و بین‌المللی را با رسپی‌های بسیار خاص به شما ارائه می‌دهد. در واقع به‌عنوان یکی از مشهورترین رستوران‌های استانبول و ۵۰ رستوران برتر جهان معرفی شده است.

این رستوران در آخرین طبقه هتل مارمارا تأسیس شده و منظره‌ای بسیار زیبا به‌صورت ۳۶۰ درجه از شب‌های استانبول را به شما ارائه می‌دهد. از برجسته‌ترین غذاهای منوی این رستوران می‌توان به ماهی خام گروپر، قهوه‌های وانیلی با شربت تمشک، پیش‌غذاها و سالادهای تازه و غذاهای اصلی همچون گوشت، ماهی و سبزیجات و انواع نوشیدنی‌ها اشاره نمود.

 جذاب ترین تفریحات شبانه در استانبول

 گزینه‌های بسیاری به‌عنوان تفریحات شبانه استانبول برای گردشگران در این شهر وجود دارد. تا این قسمت از مطلب شما با بسیاری از جاهای دیدنی استانبول در شب، تفریحات شبانه استانبول، مکان‌های دیدنی تاریخی و حتی تفریحات رایگان، کافه‌ها و رستوران‌های شبانه به طور کامل آشنا شدید.

بااین‌حال می‌توانید به‌خوبی دریابید که زندگی شبانه استانبول همچنان دارای جذابیت‌های بسیاری است و شما می‌توانید تفریحات و گزینه‌های بسیاری را برای سپری‌کردن اوقات خود انتخاب کنید. بااین‌حال علاوه بر تمامی این موارد گزینه‌های بسیار جذاب دیگری به‌عنوان تفریحات شبانه در استانبول وجود دارند که به شرح زیر هستند.

 تور کشتی شبانه در بسفر

تور کشتی شبانه در بسفر

(تصویری از تور کشتی شبانه در بسفر)

 رزرو تور کشتی شبانه در بسفر میان گردشگران به‌ویژه ایرانیان در استانبول از طرف‌داران بسیار زیادی برخوردار است. رزور تور کشتی در بسفر می‌تواند به فراموش‌نشدنی‌ترین خاطره شما در سفر به این شهر تبدیل شود. شما می‌توانید با رزرو کشتی شبانه بسفر با سفر به‌وسیله کشتی روی آب از برنامه‌هایی همچون؛ برگزاری جشن‌های شبانه روی کشتی و مشاهده چشم‌اندازهای زیبای اطراف لذت ببرید.

در این کشتی‌ها بنابر نوع برنامه آنها سرو غذاهای اصیل ترکی، موسیقی زنده رقص‌های گروهی، عکاسی و خدمات رفاهی به شما ارائه داده می‌شود. مدت‌زمان این تور روی آب بسته به تور رزروی شما متفاوت خواهد بود. بااین‌حال به شما پیشنهاد می‌کنیم که تور کشتی بسفر را برای صرف شام رزرو کنید چرا که به تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما تبدیل خواهد شد.

 جشنواره های خیابانی شبانه

 برگزارشدن جشنواره‌ها و فستیوال‌های خیابانی در شب‌های استانبول یکی دیگر از جذابیت‌ها و تفریحات شبانه استانبول محسوب می‌شود. باتوجه‌به مناسبت‌ها و فصل‌های مختلف جشنواره‌های متعددی در زمان‌های مشخصی در استانبول برگزار می‌شود.

برای مثال می‌توان به جشنواره‌های فیلم جشنواره گل لاله در فصل بهار، جشنواره و فستیوال‌های بین‌المللی موسیقی، جشنواره‌های خرید در تابستان که در آن بازارهای محلی و پاساژها تا پاسی از شب نیز باز خواهند بود.

جشنواره  کتاب و جشنواره مولانا در پاییز که از نمونه جشنواره‌های برگزاری در شب در استانبول هستند.

 کنسرت های زنده و موسیقی در خیابان استقلال

کنسرت های زنده در خیابان استقلال

(تصویری از کنسرت های زنده در خیابان استقلال)

 خیابان استقلال به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول در نزدیکی میدان تکسیم دارای ظرفیت‌های گردشگری برجسته‌ای است. یکی از جذاب‌ترین این موارد می‌توان به برگزاری کنسرت‌های زنده و موسیقی در خیابان استقلال اشاره نمود.

سالانه در تاریخ‌های مشخصی در این خیابان جشنواره‌های موسیقی و کنسرت‌های زنده به مناسبت‌های مختلفی اجرا می‌شود. شما می‌توانید قبل از سفر به استانبول بااطلاع از چنین برنامه‌هایی از مشاهده این اجراهای زنده و جذاب بهره‌مند شوید. علاوه بر کنسرت‌های زنده در راستای این خیابان می‌توان به موسیقی‌های زنده و کنسرت‌های کوچک در کافه‌ها و رستوران‌های مختلف نیز اشاره نمود.

 درنهایت

 استانبول شهری است که زندگی شبانه و تفریحات شبانه آن به‌اندازه تاریخ و فرهنگ غنی آن متنوع و رنگارنگ است. این شهر با ترکیب بی‌سابقه از زندگی و فرهنگ‌های آسیایی و اروپایی برای هر سلیقه‌ای دارای گزینه‌های بسیار متفاوتی است. از خیابان‌های شلوغ تا کوچه‌های جذاب، محله‌های قدیمی و کافه‌رستوران‌ها و کلاب‌های شبانه شما می‌توانید از گردش در استانبول و زندگی شبانه آن لذت ببرید.

هیجان تفریحات شبانه در استانبول بدون شک بهترین تجربه‌ای است که در سفر به جاهای دیدنی استانبول می‌توانید داشته باشید؛ بنابراین اگر قصد سفر با تور ترکیه به شهر استانبول را دارید برنامه‌های خود را فقط برای گردش روزانه محدود نکنید. شما می‌توانید از بهترین تفریحات شبانه استانبول نیز لذت ببرید و خاطرات خوبی را برای خود خلق کنید.

 بااین‌حال در این مطلب تلاش نمودیم تا بهترین جاهای دیدنی استانبول در شب را به شما معرفی کنیم تا با تفریحات و گزینه‌های متعدد از سفر خود بیشتر لذت ببرید.

مقالات مرتبط
ســــــوالات متــــــداول

خیابان های معروف استانبول برای شبگردی که باید بدانید؟

خیابان استقلال از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم، خیابان فرانسوی و میدان تکسیم

بهترین تفریحات شبانه استانبول کدام اند؟

شهربازی، پارک های داخل شهر، کلاب ها، بارهای شبانه، سواحل مختلف

بهترین جاهای دیدنی استانبول در شب کدام اند؟

پل گالاتا، مسجد ایاصوفیه، پل بسفر

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

خانه
در خبرنامه عضو شدید