جاهای دیدنی پکن

۷ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۵ 14 دقیقه

پکن، پایتخت چین و پرجمعیت‌ترین کشور جهان است. این شهر تا سال ۱۹۱۱ که به‌عنوان جمهوری شکل گرفت، محل استقرار امپراتورهای سلسله‌های بزرگی چون مینگ و چینگ بود و قدمتی ۶۰۰ ساله دارد. در این دوره، برخی از باشکوه‌ترین ساختمان‌ها و جاهای دیدنی پکن از جمله شهر ممنوعه معروف و معبد بهشت ساخته شدند.

 پایتخت شلوغ چین با جمعیتی بالغ بر ۲۱.۵ میلیون نفر، ترکیبی از تضادهای جذابی است. برای نمونه ساختارهای باستانی و مدرن، شلوغ و آرام، همگی از ترکیبات متضادی هستند که می‌توانید در این شهر جذاب ببینید. پکن با جاذبه‌های جهانی خود مانند کاخ‌های تاریخی، باغ‌های سلطنتی، معابد باشکوه و بازارهای شلوغ، مقصد مناسبی برای سفر و انتخاب تور پکن هستند. در ادامه محبوب‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های پکن را شرح خواهیم داد.

 برترین جاهای دیدنی پکن عبارت‌اند از:

  • کاخ تابستانی
  • شهر ممنوعه
  • میدان تیان آنمن
  • معبد بهشت
  • استادیوم ملی پکن (استادیوم آشیانه پرنده)
  • پارک بیهای
  • دیوار بزرگ چین
  • ناحیه هنری پکن - ۷۹۸
  • باغ‌وحش پکن
  • معبد کنفسیوس
  • بهترین مراکز خرید پکن

 

 کاخ تابستانی: ازسلطنتی ترین جاهای دیدنی پکن

کاخ تابستانی

(تصویری از کاخ تابستانی)

 کاخ تابستانی، یک باغ سلطنتی باستانی در حومه غربی پکن، یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین باغ‌های سلطنتی چین به شمار می‌آید. این مکان که به‌عنوان شاهکار هنر باغ‌سازی چینی معرفی شده، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. کاخ تابستانی با معماری بی‌نظیر، مناظر دیدنی، بناهای تاریخی و گل آرایی‌های زیبا مقصدی ایده‌آل برای گشت‌وگذار، استراحت و فرار از گرمای تابستانی است.

 این باغ باشکوه در دوان سلسله مینگ به‌عنوان جایی برای استراحتگاه تابستانی جهت رسیدگی به امور دولتی برای امپراطوری‌های آن دوران ساخته شد. این باغ به‌عنوان یکی از باشکوه‌ترین باغ‌های زمان خود دارای ۲۸ منطقه دیدنی شامل نهرها، دریاچه‌های مصنوعی و حوضچه‌های پر از ماهی بود. این باغ به‌عنوان یکی از باشکوه‌ترین باغ‌های سلطنتی دوران خود مورد تحسین بسیاری از افراد مشهور دوران خود قرار می‌گرفت. برای مثال ویکتور هوگو این قصر را به‌عنوان یکی از شگفتی‌های جهان توصیف کرده بود.

 نکات لازم برای بازدید از این قصر:

  • مکان: واقع در شهر پکن، ۱۵ کیلومتری شمال غربی مرکز شهر
  • هزینه ورودی: ۱۰ الی ۳۰ یوان
  • راه‌های رسیدن به آن: خط مترو شماره ۴، خروجی B

 شهر ممنوعه: از بزرگترین دیدنی های پکن

شهر ممنوعه

(تصویری از شهر ممنوعه)

 شهر ممنوعه به‌عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی پکن به نام قصر سلطنتی نیز خوانده می‌شود. شهر ممنوعه، واقع در قلب پکن، یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های قصر باستانی در جهان و موزه‌ای از کاخ‌های باستانی است. این مکان به‌عنوان گنجینه‌ای از فرهنگ چینی و یکی از پربازدیدترین نقاط توریستی این کشور شناخته می‌شود. شهر ممنوعه با معماری باشکوه و تاریخی، نمونه‌ای بی‌نظیر از هنر و فرهنگ چین را به نمایش می‌گذارد.

 این موزه که به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه هنر و فرهنگ باستانی چین شناخته شده است، تاریخ و فرهنگ ۵۰۰۰ساله این کشور را به نمایش می‌گذارد. شهر ممنوعه که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، یکی از مشهورترین موزه‌های جهان است و سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

 از جمله دیدنی‌های قابل‌توجه شهر ممنوعه می‌توان به دروازه مریدین، تالار تایهدیان و باغ امپراتوری یوهوایوان اشاره کرد. دروازه مریدین، ورودی رسمی جنوبی و باشکوه شهر ممنوعه است. بال‌های کمکی آن که در دو طرف ورودی قرار دارند، به شکل پنجه‌های جلویی یک شیر نگهبان یا ابوالهول کشیده شده‌اند.

این دروازه یکی از بلندترین ساختمان‌های مجموعه محسوب می‌شود که ارتفاع آن به ۳۸ متر می‌رسد. نقش اصلی این دروازه، ایجاد پس‌زمینه‌ای برای مراسم و اعلامیه‌های امپراتوری بود.

 پس از عبور از دروازه، یک حیاط بزرگ با عمق ۱۴۰ متر و عرض ۲۱۰ متر قرار دارد. این حیاط با یک رودخانه کوچک به نام رودخانه طلایی (رودخانه آب طلایی) که به شکل قوسی جریان دارد، مزین شده است. رودخانه توسط پنج پل مرمر سفید موازی عبور می‌کند که به تالار تایهدیان منتهی می‌شود و زیبایی خاصی به مجموعه بخشیده است.

 میدان تیان آنمن: از تفریحات شبانه پکن

میدان تیان آنمن

(تصویری از میدان تیان آنمن)

 میدان تیان آنمن یکی از سازه‌های دیدنی پکن به‌عنوان ساختارهای سیاسی در دوران خود بود. میدان تیان آنمن، واقع در مرکز پکن، نماد قلب سیاسی و فرهنگی چین است. این میدان بزرگ محل برگزاری رویدادهای مهم سیاسی و تاریخی بوده و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مکان‌ها برای جشن‌های ملی و تجمعات رسمی مورد استفاده قرار گرفته است.

به‌عنوان یک فضای عمومی باز، میدان تیان آنمن مکانی برای بازدید مردم و برگزاری جلسات سیاسی بوده است.

 از جاذبه‌های مهم این میدان می‌توان به برج تیان آنمن، بنای یادبود قهرمانان و مقبره مائو تسه‌تونگ اشاره کرد. این مکان‌ها، نه‌تنها اهمیت تاریخی و سیاسی دارند، بلکه نمادی از میراث‌فرهنگی و هویت ملی چین هستند و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

 معبد بهشت

معبد بهشت

(تصویری از معبد بهشت)

 معبد بهشت یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی پکن است که به‌عنوان مکانی مقدس مورداستفاده پادشاهان قرار گرفته است. این معبد در منطقه دونگ چنگ پکن واقع شده که در اصل برای پرسش بهشت توسط امپراطوری سلسله مینگ و چینگ ساخته شده است.

پارک معبد بهشت، واقع در جنوب پکن، یک مکان باستانی برای عبادت بهشت است که نمایانگر معماری باستانی چین و فرهنگ مذهبی این کشور است. این پارک که به‌عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، به دلیل جاذبه‌های دیدنی خود از جمله تالار دعا و طاق امپراتوری بهشت به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری، استراحت و فعالیت‌های ورزشی تبدیل شده است.

 علاوه بر این، پارک معبد بهشت مکانی برای اجرای نمایش‌های میراث‌فرهنگی ناملموس نیز است. این ترکیب منحصربه‌فرد از تاریخ، فرهنگ و طبیعت، پارک را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و هنر چین تبدیل کرده است.

 بعدها این معبد توسط امپراطوری‌های دیگر مورد بازسازی قرارگرفت و امروزه به‌عنوان یک محل مقدس و دیدنی بازدید آن برای عموم آزاد است. سبک معماری و طراحی ساختمان‌های این محل بازتابی از فرهنگ و تمدن مدرم چین هستند.

 جالب است بدانید که این معبد تاریخی با مساحت بالغ بر ۲۷۰۰۰۰۰ مترمربع بزرگ‌تر از شهر ممنوعه است که با دیوارهای بلند به طور کامل محصور شده است. ساختمان‌های اصلی این معبد در قسمت انتهای جنوبی و شمالی محور میانی قرارگرفته‌اند. باشکوه‌ترین قسمت این معبد مربوط به ساختمان‌های سلطنتی و تالارهای دعا است که در قسمت جنوبی به سمت شمال معبد قرار گرفته‌اند.

 استادیوم ملی پکن (استادیوم آشیانه پرنده)

استادیوم ملی پکن

(تصویری از استادیوم ملی پکن)

 یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن، استادیوم آشیانه پرنده است. اگر فرصت تماشای مسابقات در این استادیوم را نیز به دست نیاوردید به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌عنوان یکی از دیدنی‌های پکن به آنجا بروید و از نزدیک این ساختار منحصربه‌فرد را مشاهده نماید.

استادیوم آشیانه پرنده پکن به‌عنوان استادیوم ملی پکن بزرگ‌ترین استادیوم برای برگزاری مسابقات و مسابقات المپیک در این شهر است. پوسته بیرونی این استادیوم از سازه فلزی ساخته شده است. این ساختار فلزی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه فولادی جهان شناخته شده است.

 برای رفتن به این استادیوم پیشنهاد می‌کنیم برای رزرو تور پکن در زمان برگزاری مسابقات اقدام نمایید. این استادیوم به‌گونه‌ای طراحی شده است که در برابر زلزله کاملاً ایمن و از مقاومت بالایی برخوردار است. معماری این استادیوم به‌گونه‌ای است که در عین توجه به معماری باستانی چین با رعایت تمامی اصول و نکات مهندسی مدرن ساخته شده است.

 علاوه بر تایم‌های برگزاری مسابقات، ساعات مشخصی از شبانه روز برای بازدید از این استادیوم برای گردشگران تعیین شده است. با ثبت‌نام در تورهای گردشگری بهتر می‌توانید زمان سفر و بازید را با استادیوم ملی پکن هماهنگ کنید.

 پارک بیهای

پارک بیهای

(تصویری از پارک بیهای)

  پارک بیهای که به پارک دریای شمالی نیز معروف است، یکی از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین باغ‌های امپراتوری باستانی در چین است. این پارک به‌عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی پکن در مرکز پکن و در مجاورت شهر ممنوعه قرار دارد.

این باغ باستانی با بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت، نمونه‌ای کلاسیک از ترکیب شکوه باغ‌های شمالی و ظرافت باغ‌های جنوبی چین است و به طور منحصربه‌فردی کاخ‌های باشکوه امپراتوری را با سازه‌های مذهبی ترکیب کرده که به شکوه و جلال آن افزوده است.

 تاریخچه پارک بیهای به یک افسانه سنتی چینی بازمی‌گردد. طبق این افسانه، در شرق خلیج بوهای، سه کوه جادویی به نام‌های «پنگلای»، «یینگژو» و «فانگ‌ژانگ» وجود داشتند که خدایان در آن‌ها نوعی داروی گیاهی داشتند که انسان را به جاودانگی می‌رساند. این افسانه الهام‌بخش ساخت پارک بیهای بود که امروزه یکی از میراث‌های باارزش فرهنگی و تاریخی چین به شمار می‌رود.

 پارک بیهای با مساحتی حدود ۷۰ هکتار، بیش از نیمی از آن را دریاچه‌ای زیبا پوشانده است. در مرکز دریاچه، جزیره گل یشم قرار دارد که درخت سفید باشکوه در بالای آن به‌عنوان نقطه عطف اصلی پارک خودنمایی می‌کند. این سازه نمادین از دور قابل‌مشاهده است و زیبایی خاصی به این باغ باستانی می‌بخشد.

 علاوه بر جزیره گل یشم، پارک بیهای دارای چهار منطقه دیدنی است: منطقه ساحل شرقی، منطقه ساحل شمالی، باغ گیاه‌شناسی و شهر دایره‌ای در نزدیکی دروازه شمالی. هر یک از این مناطق با مناظر خیره‌کننده و آثار تاریخی، مکان‌های متعددی برای بازدید و لذت‌بردن هستند که گردشگران نباید آن‌ها را از دست بدهند. این ترکیب منحصربه‌فرد از طبیعت، معماری و تاریخ، پارک بیهای را به یکی از جاذبه‌های گردشگری پکن تبدیل کرده است.

 دیوار بزرگ چین: از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری پکن

دیوار بزرگ چین

(تصویری از دیوار بزرگ چین)

 یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن دیوار چین است. قطعاً این مکان جایی است که در تمامی تورهای گردشگری مربوط به این کشور ازجمله تور پکن، تور چین یا حتی تور شانگهای باید از آن دیدن نمایید.

 این دیوار با محدوده حدوداً ۶۰ کیلومتری مسیری جذاب برای پیاده‌روی در ساعات مختلف شبانه‌روز است. برای بازدید از این دیوار علاوه بر کاوش در ساختار تاریخی آن، می‌توانید از مناظر باشکوه اطراف نیز لذت ببرید. دیوار بزرگ چین یکی از پروژه‌های غول‌پیکر در طول تاریخ است که در طول تاریخ ۲ هزارساله خود هنوز پابرجا مانده است. هشت بخش بزرگ و مهم این دیوار در محدوده شهر پکن قرار گرفته که اغلب آنها بازسازی شده‌اند.

 شما می‌توانید در قسمت‌هایی از این دیوار علاوه بر پیاده‌روی، با استفاده از امکانات تفریحی مانند تله‌کابین از بالا نظاره‌گر این شاهکار تاریخی باشید.

 ناحیه هنری پکن - ۷۹۸: از هنری ترین جاهای دیدنی پکن

ناحیه هنری پکن

(تصویری از ناحیه هنری پکن 798)

 منطقه هنری ۷۹۸، یکی از نقاط عطف جدید و محل تجمع جوانان عاشق هنر و فرهنگ در پکن است. این منطقه که به نام ۷۹۸ معروف است، در واقع یک پارک نوآورانه است که از بازسازی کارخانه‌های قدیمی صنعت الکترونیک دولتی به وجود آمده که کارخانه ۷۹۸ یکی از آنهاست.

 از سال ۲۰۰۱، هنرمندان از سراسر پکن و حتی خارج از آن، به این منطقه جذب شده‌اند. دیدگاه هنری منحصربه‌فرد آنها باعث شده که این مکان را به‌عنوان محیطی مناسب برای کارهای هنری بیابند. در این منطقه از ساختمان‌های اصلی کارخانه‌های آلمانی استفاده کرده‌اند و با اندکی تغییرات و دکوراسیون، این کارخانه‌های ازکارافتاده را به فضایی خاص برای نمایشگاه‌ها و خلق آثار هنری استفاده نموده‌اند.

امروزه، منطقه هنری ۷۹۸ بیش از ۲۰۰ گالری، نمایشگاه، مراکز هنری مستقل را در خود جای‌داده است. در اینجا می‌توانید انواع معماری خلاقانه، بوتیک‌های شیک، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع را بیابید که فضایی پرانرژی و فرهنگی را ایجاد کرده‌اند.

 منطقه هنری ۷۹۸ شهرت خود را نه‌تنها به‌خاطر گالری‌های متنوع، بلکه به دلیل فضای هنری آزاد و خلاقانه‌اش به دست آورده است. نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌هایی که در گوشه‌وکنار این منطقه به چشم می‌خورند، هنر را به شکلی زنده و ماهرانه به مردم نزدیک می‌کنند. تنها با قدم‌زدن در این منطقه، می‌توانید مجسمه دایناسورها، مجسمه‌های غول‌پیکر انسان‌نما با حالت‌ها و رنگ‌های متنوع و بسیاری دیگر از هنرهای خیابانی را مشاهده کنید.

 باغ وحش پکن: از زیباترین مکان های دیدنی پکن

باغ وحش پکن

(تصویری از باغ وحش پکن)

 باغ‌وحش پکن که در منطقه شیچنگ واقع شده است، به‌عنوان اولین باغ‌وحش در نوع خود در چین شناخته می‌شود. این باغ‌وحش مجموعه‌ای متنوع از حیوانات، سالن‌های نمایشگاهی و مکان‌های تاریخی موردعلاقه را در خود جای‌داده است. با خانه‌ای برای حدود ۴۵۰ گونه مختلف و جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ حیوان، این باغ‌وحش یکی از مقاصد محبوب گردشگران است.

 برخی از جذاب‌ترین جاذبه‌ها برای بازدیدکنندگان، حیوانات کمیاب و وحشی بومی چین مانند پانداهای غول‌پیکر، میمون‌های طلایی، آهو و ببرهای شمال شرقی هستند. البته، این مجموعه به گونه‌های بومی چین محدود نمی‌شود؛ بلکه خرس‌های قطبی، گاومیش‌های کوهان‌دار آمریکایی، گورخرها، کانگوروها، زرافه‌ها و فیل‌ها نیز از جمله حیواناتی هستند که می‌توانید در این باغ وحش مشاهده نمایید.

 باغ‌وحش پکن شامل ۱۶ محوطه و سالن نمایشگاهی مختلف است که سالن پانداها محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

 آکواریوم پکن که بازدید از آن برای علاقه‌مندان به باغ‌وحش پکن به‌شدت توصیه می‌شود، یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن به شمار می‌آید. این آکواریوم که در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد، به‌عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری کشور معرفی شده و در واقع بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده جهان است.

 این آکواریوم میزبان هزاران گونه آبزی مختلف است که برخی از گونه‌های شاخص آن شامل ماهیان گوشت‌خوار، ماهیان خاویاری گران‌بهای چینی، فیل‌های دریایی عظیم‌الجثه و کوسه‌های وحشی است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از نمایش‌های جذاب دلفین‌ها، شیرهای دریایی و نهنگ‌ها در تئاتر این آکواریوم لذت ببرند.

 معبد کنفسیوس

معبد کنفسیوس

(تصویری از معبد کنفسیوس)

 معبد کنفوسیوس پکن، واقع در خیابان گوزیجیان در دروازه اندینگ، مکانی تاریخی است که در دوران سلسله‌های یوان، مینگ و چینگ برای ادای احترام به کنفوسیوس، بزرگ‌ترین فیلسوف و معلم آموزشی چین باستان، ساخته شد. این معبد که در سال ۱۳۰۲ بنا شد، در طول سلسله‌های مینگ و چینگ توسعه یافت و امروزه با مساحتی بالغ بر ۵.۴ هکتار (۲۲۰۰۰ مترمربع) به‌عنوان دومین معبد بزرگ کنفوسیوس در چین شناخته شده است.

معبد کنفوسیوس پکن شامل چهار حیاط، تالار (تالار دستاوردهای بزرگ) و تالار عبادت است. تالار بزرگ به‌عنوان ساختمان اصلی معبد، جایی است که مراسم یادبود کنفوسیوس برگزار می‌شد. در محوطه جلویی معبد، ۱۹۸ لوح سنگی قرار دارد که نام ۵۱۶۲۴ علمای پیشرفته از سلسله‌های یوان، مینگ و چینگ را در خود ثبت کرده است. همچنین ۱۴ غرفه استیل سنگی از دوران مینگ و چینگ در این معبد قرار دارد که حاوی اطلاعات تاریخی ارزشمند از چین باستان است که به اهمیت میراث‌فرهنگی این مکان تاریخی خواهد افزود.

 یکی از جاذبه‌های قابل‌توجه معبد کنفوسیوس پکن، درخت سرو ۷۰۰ ساله‌ای به نام "چوجیان بای" (سرو شیطانی) است. این درخت که با یک افسانه باستانی مرتبط است، به دلیل حادثه‌ای که در زمان سلسله مینگ رخ داد، شهرت دارد. روایت است که روزی مقام برتر یان سونگ، فردی شناخته شده به‌عنوان خائن، برای پرستش کنفوسیوس از طرف امپراتور به معبد آمد. هنگام عبور از کنار این سرو کهن‌سال، یکی از شاخه‌های درخت کلاه او را از سرش برداشت. ازآنجایی‌که یان سونگ فردی بدنام بود، مردم معتقد شدند که این درخت می‌تواند افراد خوب و بد را تشخیص دهد، و ازاین‌رو این نام خاص برای آن انتخاب شد.

 در معبد کنفوسیوس، بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند تصاویری باشکوه و نمادین مانند دو اژدهای پرنده در حال نواختن در میان ابرها را مشاهده کنند. این طرح‌ها که به اعتقاد عمومی فقط در کاخ‌های امپراتوری استفاده می‌شدند، اهمیت ویژه‌ای دارند، چرا که اژدها در چین باستان نماد امپراتور بود و به قدرت و جایگاه سلطنتی اشاره داشت. این آثار هنری جلوه‌ای از هنر و فرهنگ غنی چین باستان را در این مکان تاریخی به نمایش می‌گذارند.

 بهترین مراکز خرید پکن

بهترین مراکز خرید پکن

(تصویری از بهترین مراکز خرید پکن)

 خرید در شهر شلوغ و پرجمعیت پکن دارای تنوع فراوانی است که می‌تواند تجربه متفاوتی از خرید را به شما ارائه دهد. مراکز خرید بزرگ در پکن دارای بالاترین میزان تنوع جنس و برندهای مطرح در دنیا هستند. مهم‌ترین مراکز خرید این شهر که می‌توانند به‌عنوان دیدنی‌های پکن نیز محسوب شوند به شرح زیر هستند.

 اوربینتال پلازا

 مرکز خریدی با مساحت ۱۲۰۰۰۰ مترمربع یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در کل آسیا است. در این مرکز خرید شما می‌توانید بیش از ۴۰ برند معروف و درجه یک را بیابید.

 مرکز خرید شین کنگ

 یکی دیگر از مراکز خرید مطرح و بزرگ در پکن محل شین کنگ است که در مجموعه خود بالغ بر ۹۴۰ برند را از سرتاسر جهان جمع‌آوری نموده است.

 خیابان وانگ فوجینگ

 یکی از قدیمی‌ترین بازارهای پکن است که تعداد بسیار زیادی از پاساژها، استودیوهای عکاسی، کتاب‌فروشی‌ها و مغازه‌های غذاهای خیابانی را در خود جای‌داده است.

 مرکز خرید جیامائو در شیژیمن

  

مرکز خرید جیامائو در شیژیمن معروف به مراکز خرید سه‌قلو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن برای خرید است. برای خرید در این سازه سه قول باید زمان بسیاری را در نظر بگیرید. در این مراکز خرید علاوه بر مغازه‌ها و برندهای مختلف قسمت‌های جذابی همچون مراکز تفریحی، سوپرمارکت، انواع رستوران‌های محلی و بین‌المللی و مراکز تفریحی مخصوص کودکان وجود دارند.

 بازار ابریشم

 این بازار یک بازار سرپوشیده است که اقلامی همچون ساعت. کفش و لوازم الکترونیکی را به‌وفور می‌توان در آن یافت.

 بازار عتیقه فروشان

 بازار عتیقه‌فروشان به نام بازار پانجیایوآن نیز معروف است و محلی مناسب و متنوع برای خرید انواع سوغاتی‌های زیبا، صنایع‌دستی و عتیقه‌جات است.

 در نهایت

 پکن از جاهای دیدنی چین، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی و فرهنگی چین، فرصت‌های بینظیری را برای گشت‌وگذار ارائه می‌دهد. این شهر میزبان برخی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کشور است، از جمله بخش معروف دیوار بزرگ چین در گذرگاه بادالینگ. همچنین، نقاط دیدنی تاریخی و فرهنگی قابل‌توجهی مانند کاخ امپراتوری (شهر ممنوعه)، پارک بیهای و معبد بهشت که می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. 

علاوه بر این، بازدید از میدان عظیم تیان آنمن، معابد مهم متعدد و آثار معماری مدرن ناشی از رونق ساخت‌وساز شهر، از جمله تجربیاتی است که نباید از دست بدهید. پکن همچنین به دلیل برگزاری رویدادهای مهم بین‌المللی مانند المپیک به یک مرکز جهانی تبدیل شده است. پس از یک روز طولانی از گشت‌وگذار، می‌توانید از تجربه خرید و غذاخوری‌های عالی این شهر بهره‌مند شوید و بیشتر بافرهنگ غنی پکن آشنا شوید.

شما نیز از تجربیات سفرها خود به جاهای ناشناخته برایمان بنویسید.

مقالات مرتبط
ســــــوالات متــــــداول

مهم ترین تفریحات شبانه پکن چه مکان هایی هستند؟

تزیینات نوری در نقاط مختلف شهر پکن مناظر زیبایی را در شب بوجود آورده است که در این میان می توان به پیاده روی در دیوار بزرگ چین، میدان تیان آنمن، خیابان سانلیتون، تئاترهای شبانه و ورزشگاه آشیانه پرنده اشاره نمود.

آکواریوم معروف پکن در کدام منطقه قرار دارد؟

واقع در باغ وحش پکن در منطقه شیچنگ

معروف ترین بازارهای پکن چه نام دارند؟

بازارهای شین کنگ، وانگ فوجینگ، اوربینتال پلازا، جیامائو

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

در خبرنامه عضو شدید